Klik venligst



Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      
VOGNMANDSFORMAND:

- Vi har et solidt samarbejde med Dansk Erhverv

Tirsdag 12. maj 2026 kl: 10:18
Af: Jesper Christensen

Selvom vognmændene i DTL ikke valgte at gå skridtet videre mod en egentlig integration i et nyt markedsområde under Dansk Erhverv, som DTL's bestyrelse havde skitseret og lagt dram på organisationens generalforsamling i lørdags, fortsætter det nuværende partnerskab, som DTL's formand, Jens H. Petersen betegner som værdifuldt

- Vi har i forvejen et solidt samarbejde med Dansk Erhverv, som bidrager til politisk tyngde og adgang til vigtige ressourcer. Og det gode samarbejde består, og vi vil fortsat trække på Dansk Erhvervs omfattende rådgivningspalette og kompetencer til gavn for vognmændene, siger han til transportnyhederne.dk.


Jens H. Petersen understreger, at DTL efter generalforsamlingens budskab vil fokusere på at bygge videre på den organisatoriske struktur, der har tjent organisationens medlemmer siden 1999.


- Bestyrelsen vil tage højde for de strukturelle ændringer i branchen, herunder tendensen mod færre og større virksomheder samt det stigende omkostningspres. Det gør vi ved blive ved med at udnytte organisationens egne styrker og det eksisterende netværk, siger han og understreger, at DTL stadigvæk er stærkt rustet til at imødekomme fremtidens krav og være vognmændenes foretrukne samlingspunkt og talerør.




Klik venligst

© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Vognmand i Brædstrup har fået ny tre-akslet kærre med hejs
- Lastbilforhandler har åbnet for 400 kW ladeanlæg til tunge køretøjer
- Rigsrevisionen skal undersøge kontrollen med grisetransporter til udlandet
- Maj kom ud med to færre nyregistreringer end sidste år
- Maj i år lå én under maj sidste år
- Batteri-elektriske lastbiler over 16 tons er gået fra 60 til 152
- Antallet af nyregistreringer er steget med godt 9,8 procent
- Fire fire-akslede tiptrailere er bygget til asfalttransport
- Udstationeringssatser bliver opdateret pr. onsdag 1. juli
- Svensk-dansk postkoncern bygger ny terminal i Nordsverige
- Ny dieselmotor øger brændstofeffektivitet med op til fire procent
- Tre-akslet kærre er leveret med bagtip

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst