VOGNMANDSFORMAND:
Selvom vognmændene i DTL ikke valgte at gå skridtet videre mod en egentlig integration i et nyt markedsområde under Dansk Erhverv, som DTL's bestyrelse havde skitseret og lagt dram på organisationens generalforsamling i lørdags, fortsætter det nuværende partnerskab, som DTL's formand, Jens H. Petersen betegner som værdifuldt
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Svensk-dansk postkoncern bygger ny terminal i Nordsverige
- Ny dieselmotor øger brændstofeffektivitet med op til fire procent
- Tre-akslet kærre er leveret med bagtip
- Netløsning kan løfte elektrificering et skridt frem
- Lastbilproducent vil investere 70 millioner euro i fransk fabrik
- Når man ikke kan køre under...
- Kronprinsen var med de sidste motorkøretøjer over den gamle bro over Storstrømmen
- Transportvirksomhed tog tre to-akslede trailere med gardiner
- Balance mellem mænd og kvinder skaber basis for et godt arbejdsklima
- Landtransport med fokus på vand har fået fire nye gardintrailere
- Speditører ser gode takter i regeringsgrundlag, men kan ikke finde transport og logistik mangler
- Speditionsvirksomhed er blandt Danmarks bedst ledede virksomheder
Skriv din kommentar:
- Vi har et solidt samarbejde med Dansk Erhverv
Tirsdag 12. maj 2026 kl: 10:18
Af: Jesper ChristensenSelvom vognmændene i DTL ikke valgte at gå skridtet videre mod en egentlig integration i et nyt markedsområde under Dansk Erhverv, som DTL's bestyrelse havde skitseret og lagt dram på organisationens generalforsamling i lørdags, fortsætter det nuværende partnerskab, som DTL's formand, Jens H. Petersen betegner som værdifuldt
- Vi har i forvejen et solidt samarbejde med Dansk Erhverv, som bidrager til politisk tyngde og adgang til vigtige ressourcer. Og det gode samarbejde består, og vi vil fortsat trække på Dansk Erhvervs omfattende rådgivningspalette og kompetencer til gavn for vognmændene, siger han til transportnyhederne.dk.
Jens H. Petersen understreger, at DTL efter generalforsamlingens budskab vil fokusere på at bygge videre på den organisatoriske struktur, der har tjent organisationens medlemmer siden 1999.
- Bestyrelsen vil tage højde for de strukturelle ændringer i branchen, herunder tendensen mod færre og større virksomheder samt det stigende omkostningspres. Det gør vi ved blive ved med at udnytte organisationens egne styrker og det eksisterende netværk, siger han og understreger, at DTL stadigvæk er stærkt rustet til at imødekomme fremtidens krav og være vognmændenes foretrukne samlingspunkt og talerør.
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Svensk-dansk postkoncern bygger ny terminal i Nordsverige
- Ny dieselmotor øger brændstofeffektivitet med op til fire procent
- Tre-akslet kærre er leveret med bagtip
- Netløsning kan løfte elektrificering et skridt frem
- Lastbilproducent vil investere 70 millioner euro i fransk fabrik
- Når man ikke kan køre under...
- Kronprinsen var med de sidste motorkøretøjer over den gamle bro over Storstrømmen
- Transportvirksomhed tog tre to-akslede trailere med gardiner
- Balance mellem mænd og kvinder skaber basis for et godt arbejdsklima
- Landtransport med fokus på vand har fået fire nye gardintrailere
- Speditører ser gode takter i regeringsgrundlag, men kan ikke finde transport og logistik mangler
- Speditionsvirksomhed er blandt Danmarks bedst ledede virksomheder
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





