Rangerlokomotiv er brintelektrisk
Mandag 14. oktober 2024 kl: 17:28
Af: RedaktionenTo svenske firmaer, Väte Rail og Hankavik AB, bliver de første til at benytte brint-elektriske rangerlokomotiver. På InnoTrans 2024 i Berlin i september indgik Väte Rail en aftale med den polske producent af lokomotiver og togsæt, Pesa, om, at Väte Rail får et brint-elektrisk lokomotiv leveret inden for to år
Väte Rail håber på at have udskifte hele sin lokomotivflåde i 2030 ved. I dag bruger Väte Rail HVO 100 biodiesel i sine lokomotiver.
Väte Rail lejer de brint-elektriske lokomotiver - 20 i alt inden 2023 - gennem det nyligt stiftede selskab, Hankavik AB.
Pesa's brint-elektriske lokomotiver har betegnelsen SM42-6Dn.
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Rangerlokomotiv er brintelektrisk
- Jernbanen i Aarhus bliver opgraderet til el-drift
- Ny aftale skal give kortere ventetid for grænsekrydsende togrejsende
- Bro-pylonen i Storstrømmen er oppe i fuld højde - 102 meter
- Kontrakten er underskrevet
- Togene mellem Hobro og Hjørring har fået grønt lys til nyrenoverede skinner
- Fransk producent af højhastighedstog - og andre lidt langsommere tog - får ordre på 12 af ny hurtig model
- Salg af tysk transportkoncern er blevet godkendt
- DSB’s nye vogne var med på messe i Berlin
- Grøn strøm har gjort sit indtog erhvervspark i Limfjordens største havn
- Fortoldning via e-mail ophører 1. oktober
- Godstransporten med tog til og fra Danmark er kørt frem
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |