Havneby i det vestlige Sverige får et elektrisk ladehub
Torsdag 18. april 2024 kl: 11:05
Af: Redaktionen
Selskabet Milence, der er et joint venture samarbejde mellem Daimler Truck, Volvo Group med blandt andet Volvo Trucks og Renault Trucks, og Traton Group med blandt andet MAN Truck & Bus og Scania, vil udvide sit netværk af el.ladestationer med et ladehub i den vestsvenske havneby, Varberg
Milence arbejder på at skabe en fossilfri fremtid for vejtransport og er i gang med at udrulle det første store offentlige elektriske ladenetværk i Europa til tunge køretøjer og busser
I slutningen af sidste år åbnede Milence den første opladningshub i Venlo, Holland. Derudover har virksomheden en aftale med Port of Antwerp-Bruges, der er den næststørste europæiske havn, om at udvikle to ladehub med tredive ladepladser til tunge køretøjer. Med beslutningen om at anlægge et ladehub i Varberg, der tidligere havde færgeforbindelse til Grenaa, udvider Milence sit fremtidige netværk til Norden.
Varberg, der ligger mellem Göteborg og Malmö i det sydvestlige Sverige, bliver ofte brugt af vognmænd og chauffører, når de har brug for et. Milence peger på, at det planlagte ladehub kommer ti at ligge ved afkørsel 55 på Motorvej E6.
Hubben i Varberg vil lige som alle andre Milence ladehubs være åbent for alle lastbiler uanset mærke.
Udviklingen af ladehubben i Varberg vil blive gennemført i to faser:
- I første fase vil hubben i Varberg have otte ladepladser og være udstyret med fire højtydende Combined Charging Systems (CCS) opladere, der hver yder op til 400 kW ladeeffekt. Hubben vil også have den karakteristiske Milence-bue og yderligere faciliteter til chauffører
- Anden fase vil omfatte yderligere ladepladser. Udover CCS-opladerne planlægger Milence at installere Megawatt Charging Systems (MSC)-opladere på ladehubben i Varberg, så snart teknologien er tilgængelig for hurtigere opladning
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Elektrisk varebil kommer i en mere kompakt udgave
- Brug en aktivitetserklæring til tilbageregistrering af takografdata
- Olie udgør over halvdelen af energiforbruget i 17 brancher
- Færgerederi vil behandle egne og andre speditørers kunder ens
- Norsk speditionsvirksomhed får danske ejere
- Pakkebud var også pakketyv
- Formand for transportfond takkede af i maj
- Transportfond har fået nyt bestyrelsesmedlem
- Politiet får flere fartsynder fra udlandet til at betale bøder
- Samarbejde mellem lastbilleverandør og uddannelsescenter skal styrke driftsøkonomien
- Transportkoncern med selskaber i otte lande øgede aktiviteterne og løftede resultaterne
- Sager om arbejdsskader og sociale forhold har udløst godt 17 millioner kroner
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)



