Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Arbejdstøj kan repareres

Mandag 25. marts 2024 kl: 10:30
Af: Redaktionen

Den svensk-baserede producent af arbejdstøj, Fristads AB, der er en del af Hultafors Group, hvor også det danske mærke, Kansas, indgår, lancerer en ny reparationsservice af arbejdstøj til udvalgte kunder i sit arbejde mod at blive en mere bæredygtig leverandør. Ambitionen er at udvikle tjenesten yderligere i løbet af 2024 og skalere den op til endnu flere kunder

- Vi har arbejdet på at reducere miljøpåvirkningen fra vores produktion i årevis og er nu også begyndt at udvikle innovative løsninger, der kan forlænge produkternes levetid. Ved at tilbyde vores kunder denne reparationsservice kan vi sikre, at vores produkter udnyttes fuldt ud, før de sendes til genanvendelse, siger Anne Nilsson, der er Director of Marketing and Sustainability hos Fristads.


Der er sat gang i pilotprojekter for den nye reparationsservice på flere af Fristads' markeder i samarbejde med udvalgte kunder i Sverige og Benelux-landene. I den første fase er planen at identificere de logistiske udfordringer, der er forbundet med reparationsservicen, så Fristads kan udvikle en serviceydelse, der kan tilbydes til kunder på alle markeder fremover. 


- Det at minimere vores egen miljøpåvirkning og hjælpe vores kunder med at træffe mere miljøbevidste valg er to meget vigtige aspekter af Fristads' bæredygtighedsindsats. Ved at udvide vores ambitioner inden for bæredygtighed til også at omfatte reparation af vores kunders produkter kan vi bidrage til at reducere efterspørgslen efter nye produkter samtidig med, at vi finder nye måder at drive forretning på, siger Petra Öberg Gustafsson, der er administrerende direktør hos Fristads.


Forlænger produkternes levetid gennem reparation
Fristads har i længere tid tilbudt mindre reparationer i forbindelse med reklamationer. I 2023 blev 27 procent af alt det tøj, der blev reklameret over, repareret og returneret til kunden i stedet for at blive erstattet med nye produkter.


- Tøjindustrien tegner sig for 4-8 procent af de samlede globale CO2-udledninger, hvoraf størstedelen kommer fra produktionen. Derfor er det vigtigt for klimaet, at vi ikke producerer mere tøj end nødvendigt, og at vi sikrer, at produkterne bruges i så lang tid som overhovedet muligt. Vores nye reparationsservice kan hjælpe os med at sikre, at vi bevarer vores førerposition inden for bæredygtighed i arbejdstøjsindustrien, siger Anne Nilsson.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Politiet har beslaglagt knap 3.000 køretøjer
- Erhvervsorganisation efterlyser samlet grøn plan for transport i Danmark
- Limfjordshavn holdt omsætningen oppe uden Grønlandstrafik
- Havneby i det vestlige Sverige får et elektrisk ladehub
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to
- Lastbilleverandører sætter fokus på lastvognsmekanikeruddannelsen under DM i Skills
- City-trailer med en enkelt aksel gør det let at komme rundt
- Lokal entreprenør skal ombygge motorvejstilslutning ved Taulov
- Landbrugsvirksomhed kører ud med tre-akslet trækker

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst