Brintlastbil bliver kørt ind hos pakkedistributør i Köln
Fredag 16. februar 2024 kl: 13:11
Af: Redaktionen
DHL, der er et selskab i Deutsche Post-koncern, vil indsætte en Paul Hydrogen Power-Truck, der er bygget op over en Mercedes-Benz Atego, i et et-årigt pilotprojekt i Köln. Her skal den brintelektriske lastbil indgå i distributionskørsel
Brintlastbilen har været i drift siden begyndelsen af februar. En anden brintlastbil er også på vej til DHL, der arbejder på at nedbringe CO2-udslippet fra sine transporter med 29 millioner ton inden 2030.
De to brintelektriske lastbiler har en rækkevidde på omkring 400 kilometer med påhængsvogn og omkring 600 kilometer som solo-forvogn.
DHL bruger de to brintelektriske lastbiler i et Pay-Per-Use-setup, der dækker alle omkostninger ved driften - forbruget af brint, service og vedligeholdelse.
Bliver brinten produceret ved hjælp af eksempelvis sol- eller vindenergi, vil CO2-reduktionen blive op mod 100 procent.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Fredag 12. september 2025 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Energiselskab byder på årets el-lastbil
- Elektriske Flextrafik-biler får lynlade-muligheder i Køge og Nykøbing F
- Der er kommet 85 procent flere el-lastbiler på et år - i alt 542
- Tekniske problemer har udskudt åbning af pulje til klokken 12
- Totale levetidsomkostninger kan beregnes på vidensportal om el-lastbiler
- Projet med brintrør til Tyskland er godkendt
- Fredag 29. august 2025 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Biler på Europa-tour viste 67 procent lavere udledning biobrændstoffer
- Energiselskab: Man skal sidde klar ved tasterne
- Pulje til grøn omstilling af tung vejtransport 2025 åbner 3. september
- Politikere i København har vedtaget en nulemissionszone
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |