Brintlastbil bliver kørt ind hos pakkedistributør i Köln
Fredag 16. februar 2024 kl: 13:11
Af: RedaktionenDHL, der er et selskab i Deutsche Post-koncern, vil indsætte en Paul Hydrogen Power-Truck, der er bygget op over en Mercedes-Benz Atego, i et et-årigt pilotprojekt i Köln. Her skal den brintelektriske lastbil indgå i distributionskørsel
Brintlastbilen har været i drift siden begyndelsen af februar. En anden brintlastbil er også på vej til DHL, der arbejder på at nedbringe CO2-udslippet fra sine transporter med 29 millioner ton inden 2030.
De to brintelektriske lastbiler har en rækkevidde på omkring 400 kilometer med påhængsvogn og omkring 600 kilometer som solo-forvogn.
DHL bruger de to brintelektriske lastbiler i et Pay-Per-Use-setup, der dækker alle omkostninger ved driften - forbruget af brint, service og vedligeholdelse.
Bliver brinten produceret ved hjælp af eksempelvis sol- eller vindenergi, vil CO2-reduktionen blive op mod 100 procent.
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Den kollektive trafik har fået flere passagerer - og flere elbusser
- Søfartsstyrelsen fokuserer på sikkerhed til søs og miljøbeskyttelse på Skagen Red
- Bugserbåde skal sejle på biobrændstoffer
- Der skal mere strøm i havnene
- Norsk pakkedistributør kører elektrisk i 79 byer i Danmark
- Skraldebiler er blevet mere lydløse
- Containertransporter mellem Bjerringbro og Aarhus er blevet elektriske
- Bilister fortsætter med at køre langsommere
- Brug provenuet fra CO2-kvotehandelssystemet til at finansiere udrulning af mere el-net i Europa
- Havneselskab med tre havne tog imod godt en million krydstogtgæster
- PostNord får seks nye batteri-elektriske lastbiler - i Sverige
- Containerterminal får landstrøm med 50 procents støtte fra EU
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |