Brintlastbil bliver kørt ind hos pakkedistributør i Köln
Fredag 16. februar 2024 kl: 13:11
Af: RedaktionenDHL, der er et selskab i Deutsche Post-koncern, vil indsætte en Paul Hydrogen Power-Truck, der er bygget op over en Mercedes-Benz Atego, i et et-årigt pilotprojekt i Köln. Her skal den brintelektriske lastbil indgå i distributionskørsel
Brintlastbilen har været i drift siden begyndelsen af februar. En anden brintlastbil er også på vej til DHL, der arbejder på at nedbringe CO2-udslippet fra sine transporter med 29 millioner ton inden 2030.
De to brintelektriske lastbiler har en rækkevidde på omkring 400 kilometer med påhængsvogn og omkring 600 kilometer som solo-forvogn.
DHL bruger de to brintelektriske lastbiler i et Pay-Per-Use-setup, der dækker alle omkostninger ved driften - forbruget af brint, service og vedligeholdelse.
Bliver brinten produceret ved hjælp af eksempelvis sol- eller vindenergi, vil CO2-reduktionen blive op mod 100 procent.
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Havneselskab med tre havne tog imod godt en million krydstogtgæster
- PostNord får seks nye batteri-elektriske lastbiler - i Sverige
- Containerterminal får landstrøm med 50 procents støtte fra EU
- Køletrailer får energi fra sol, batterier og energigenvinding
- En ordre på 25 el-lastbiler har fået produktionstallet op på over 2.000
- Fire havne i nordeuropa får EU-støtte til landstrøm til containerskibe
- Antallet af el-lastbiler endte på 864
- Fredag 17. januar 2025 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Sættevogne bliver renoveret - og får flere år på vejene
- Transportorganisation vil have Energistyrelsen til at tage affære med affaldsregister
- Vejlevirksomhed investerer i 10 elektriske lastbiler
- Fredag 10. januar 2025 lå brændstofpriserne på følgende niveau
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |