Lastbilcentral tager sværlasttrailer i city-udgave i brug
Onsdag 6. december 2023 kl: 11:40
Af: Redaktionen
Lastas i Hedensted har leveret en ny to-akslet Kel-Berg city sværlasttrailer med sider til Lastbilcentralen A/S, der har hjemsted i Ballerup nordvest for København
Om den nye to-akslede city sværlasttrailer:
Chassisopbygning:
- Længdevanger opsvejst i I-profil af finkornstål med specielle forstærkninger
- Cyklistværn i begge sider
Ladopbygning:
- Bund udført i 28 mm hårdtræsplanker
- 1 stk. galvaniseret magasin for 12 stk. kæpstokke inkl. 12 stk. galvaniserede kæpstokke
- 800 mm høje alu-sider ud ført i 25 mm alu-profiler med galvaniserede boltmonterede bundhængsler. Siderne er ens og har Kinnegrip-låse
- 2-delt eloxeret alu-bagsmæk udført i 25 mm profiler med 1 stk. indbygget stanglås
Traileren, der har en indvendig længde på 11.100 mm, er leveret med to ni-tons luftaffjedrede aksler med tromlebremser. Færste aksel er med lift, mens anden aksel er med Tridec tvangsstyring med stang-system. Traileren har en tilladt totalvægt på 35.000 kg.
Den nye trailer er leveret af Anders K. Larsen fra Lastas Trucks Danmark A/S.
Lastbilcentralen A/S, der blev grundlagt i 1903, har hovedsæde i Ballerup nordvest for København beskæftiger sig eksempelvis med løft og flytning af skulpturer eller kunst, transport af alle typer containere herunder affalds- og skibscontainere, montering og afmontering af skurbyer fra start til slut, entreprenørkørsel med eksempelvis entreprenørmateriel, bygge- og vej materialer samt bortskaffelse af ren såvel som forurenet jord, samt brokker fra nedrivning.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Glædelig jul og godt nytår
- Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)

.jpg)


