Vognmand giver sig i kast med en ny tre-akslet gardintrailer
Tirsdag 21. juni 2022 kl: 10:48
Af: Redaktionen
Vognmand Susanne Henriksen ApS, der har hjemsted i Ikast, var for nylig en tur i Hedensted for at hente en ny tre-akslet Kel-Berg gardintrailer hos Lastas. Den nye gardintrailer med sort presenning er bygget op over et letvægtschassis og har dermed en øget lasteevne i forhold til trailere med standardchassiser
Om den nye tre-akslede Kel-Berg gardintrailer:
Chassis-opbygning:
- Letvægts chassis med længdevanger opsvejst i I-profil
- Stærke tværvanger og forstærkninger
- Cyklistværn i begge sider
Gardin-opbygning:
- Skydetag med 70 procents åbning monteret på kraftige forbukkede alumuniumsvanger
- Løber i tagvange til slagfaste plastruller med stålkuglelejer. Gardinsiderne låses i faste positioner under kørsel
- 6 stk. forskydelige sidestolper med bræddeholdere og 24 træbrædder
- Opbukkede galvaniserede hjørnestolper med indbyggede gardinstrammere
- 2 stk. sandwich stålbagdøre med krydsfiner
- Pladebund udført i kraftig støbekrydsfinerplader understøttet med IPE-profiler
- 2 x 13 stk. 2.500 kg surringsringe i kantskinner
- Gardinsider i 850g/m2 kvalitetsdug
Traileren er leveret med tre ni-tons luftaffjedrede aksler med skivebremser. Trailerne er XL-godkendt og har en tilladt totalvægt på 38.000 kg.
Vognmand Susanne Henriksen ApS blev etableret i 2015.
Den nye gardintrailer er leveret af Jan Bertelsen fra Lastas Trucks Danmark A/S.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |




