Klik venligst



Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Nye brændstoffer og sikker transport i skibsfarten er på dagsordenen

Tirsdag 7. september 2021 kl: 11:00
Af: Redaktionen

I denne uge holder underkomiteen for Fragt og Containere under FN's maritime organisation, IMO, møde, hvor fokus vil være på nogle af målsætninger, som Danmark har, når det gælder omstilling ti mere bæredygtig søtransport

Det gælder særligt de nye brændstoffer, der skal bære i skibsfarten frem mod CO2-neutralitet og øget sikkerhed for skibe, der transporterer farligt gods.


Derfor kommer Danmark til spille en aktiv rolle i arbejdet med at ændre IGF-koden, der er den kode, som skal sikre skibe, der bruger gas eller andre brændstoffer med lavt flammepunkt. Målet er at færdiggøre de foreløbige retningslinjer for brændselscelleanlæg i skibe. 


Desuden vil Danmark støtte den løbende udvikling af IMDG-koden. Et af de primære fokuspunkter vil være de indledende diskussioner om ikke-deklaration og forkert deklaration af farligt gods i overensstemmelse med IMDG-koden.






Klik venligst

© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Rederier kom med klare budskaber til er­hvervs­mi­ni­ste­ren
- Producent af malkeudstyr holder styr på kompleks logistik med hjælp fra logistik-rådgiver
- Rederi åbner direkte rute mellem Marokko og Nordeuropa
- Færgerute over Øresund sætter tredie elektriske færge i drift
- Rapport fortæller om kvinder som sømænd
- Rederikoncern melder om afdæmpet udvikling
- Transportministeren inviterer til ø-topmøde
- Danskbaseret transportkoncern er ny olympisk logistik- og transportpartner
- Britisk rederi-koncern udvider kapaciteten til og fra Tilbury øst for London
- Omsætningen steg hos dansk rederikoncern
- Ny EU-aftale om CO2-beregning er en god nyhed
- Rederikoncern vil skære sine omkostninger ned med 300 millioner kroner

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst