Trafikselskab byder kunderne velkommen tilbage i fuldt omfang
Fredag 30. juli 2021 kl: 12:53
Af: RedaktionenFra søndag 1. august bliver en række restriktioner i den kollektive trafik ophævet. Trafikselskabet Midttrafik, der står for den kollektive trafik i Region Midtjyllland, oplyser, at det betyder, at busser og tog igen kan medtage det antal passagerer, der er plads til - og at kunderne kan sætte sig på alle sæder. Kravet om mundbind ved ind- og udstigning og når man står op, gælder fortsat frem til 1. september
Midttrafik fortsætter med tryghedsskabende tiltag som ekstra rengøring og udluftning, uddeling af håndsprit og digitale hjælpemidler.
- Vi oplever allerede nu et stort spænd i tryghedsfornemmelsen hos vores kunder. Mange kunder er vaccinerede og slet ikke nervøse, mens andre føler sig utrygge ved den nære kontakt, der kan opstå i kollektiv trafik. Vi følger og formidler selvfølgelig Sundhedsstyrelsen seks generelle råd, men gør også selv en ekstra indsats for at få kunderne til at føle sig trygge, siger Mette Julbo, der er vicedirektør hos Midttrafik.
- Midttrafik kan stå for det basale som rengøring, udluftning og digitale hjælpemidler, der kan hjælpe kunderne med berøringsfri betaling og med at undgå overfyldte busser, men det er i mange tilfælde andre kunders adfærd, der er afgørende for den enkelte kundes opfattelse af tryghed, siger hun videre.
Midttrafik opfordrer på kraftigste til, at kunderne overholder kravet om mundbind ved ind- og udstigning, og hvis man står op.
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Pas på hovedet, når du fejrer huen
- Nye køreplaner i Midtjylland skal sikre gode og sammenhængende rejsemuligheder
- Udvidet motorvej E45 mellem Vejle og Skanderborg åbner inden for en måned
- Chauffør i taxi blev sigtet for at krænke kvindelig passager
- Brug en aktivitetserklæring til tilbageregistrering af takografdata
- Togselskab bakker op om sigtet medarbejder
- Lokaltog kører igen i Nordsjælland
- Letbanen i Odense har genoptaget driften i fuldt omfang
- Transportministeren har fundet penge til busruter
- Tog-værksted til nye el-tog er færdigt
- Politiet har sigtet to personer efter togulykke på Gribskovbanen
- Politiet får flere fartsynder fra udlandet til at betale bøder
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |




