Det ene rederi hjælper det andet
Mandag 26. april 2021 kl: 13:33
Af: Redaktionen
Fragt- og passagerfærgen »Hammershus«, som Molslinjen fik leveret som nybygning i 2018 fra det finske værft Rauma Marine Constructions Oy, skal på sit første dok-ophold. Det betyder, at turene mellem Rønne og Køge fra 2. maj og frem til 16. maj skal passes af ro/pax-skibet »Povl Anker« og ro/ro-skibet »Ark Futura«, som Molslinjen har lejet hos DFDS
Opgaverne, mens »Hammershus« er i dok hos Orskov Yard i Frederikshavn, bliver fordelt, så »Ark Futura« kommer til at tage fragt-slæbet, mens »Poul Anker« skal trækkes med passagerer og personbiler
Løsningen med at fordele opgaverne mellem »Povl Anker« og en lånt færge, er brugt tidligere.
Da »Ark Futura« er for stort et skib til at kunne lægge til i Leje 3, skal skibet bruge Krydstogtkajen. Da »Ark Futura« som ro/ro-skib ikke medtager passagerer, sejler »Povl Anker« sejler på samme rute med passagerer og personbiler.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)



