WEBINARER SÆTTER FOKUS PÅ TIDEN EFTER CORONA:
Det bliver en stor udfordring at få passagererne tilbage i den kollektive trafik efter corona-krisen - og mere generelt at styrke overflytningen af passagerer fra bil den mere bæredygtige, kollektive trafik. Mange redskaber er i spil, men som noget nyt betoner flere og flere taksterne. Både forskerne (DTU), dansk erhvervsliv (DI) og passagererne (Passagerpulsen) har peget på potentialer for en reform af taksterne
Selv S-Regeringen vil nedsætte et takstudvalg, som skal komme med anbefalinger til, hvordan priserne i den kollektive transport i højere grad kan understøtte en overflytning af passagerer fra bilen og over i den kollektive transport og andre CO2-venlige transportmidler (cykling og gang). Ambitionen er en omlægning af takststrukturen, som bidrager til reduktionen i CO2-udledningen.
Hvordan indgår nye priser og ny prisstruktur til i den kollektive trafik som en del af et klimavenligt og trængselsfjendtligt come-back for den kollektive trafik?
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Rejsende i Nordjylland kan tage cykel gratis med i busser og tog
- DSB solgte flere pendlerkort i første kvartal
- Kong Frederik X indvier Hovedstadens nye Metrostationer
- Analyse af vigespor på Svendborgbanen sender idéen ud på et sidespor
- Busproducent skal levere 354 busser til Rom
- Aarhus Letbane fejrer fem år med den fulde strækning
- Bilhandler er endt i skifteretten
- Region Syddanmark stopper med at købe nye benzin- og dieselbiler ved udgangen af året
- Tysk koncern skal opgradere S-banen til førerløs togdrift
- To virksomheder kan byde på støttesystemer
- Flere vælger at rejse med bus, tog og letbane i Region Midt
- Nordjyske busser og tog kørte med flere passagerer
Skriv din kommentar:
- Hvad skal billetterne koste?
Mandag 19. april 2021 kl: 20:00
Af: RedaktionenDet bliver en stor udfordring at få passagererne tilbage i den kollektive trafik efter corona-krisen - og mere generelt at styrke overflytningen af passagerer fra bil den mere bæredygtige, kollektive trafik. Mange redskaber er i spil, men som noget nyt betoner flere og flere taksterne. Både forskerne (DTU), dansk erhvervsliv (DI) og passagererne (Passagerpulsen) har peget på potentialer for en reform af taksterne
Selv S-Regeringen vil nedsætte et takstudvalg, som skal komme med anbefalinger til, hvordan priserne i den kollektive transport i højere grad kan understøtte en overflytning af passagerer fra bilen og over i den kollektive transport og andre CO2-venlige transportmidler (cykling og gang). Ambitionen er en omlægning af takststrukturen, som bidrager til reduktionen i CO2-udledningen.
Hvordan indgår nye priser og ny prisstruktur til i den kollektive trafik som en del af et klimavenligt og trængselsfjendtligt come-back for den kollektive trafik?
Kollektiv Trafik Forum holder tre webinarer om emnet:
Interesserede kan læse nærmere og tilmelde sig her:
- Fredag 23. april 2021: Forsker: Taksterne i den kollektive trafik skal reformeres, v. Hjalmar Christiansen, DTU
- Tirsdag 27. april 2021: Midttrafik: Pendlerne har brug for fleksibel billet, v. Mikkel Holm Schou og Jeppe Færgegaard Sørensen, Midttrafik
- Tirsdag 4. maj 2021: DSB: Erfaringer med takster, v. Jan Sigurdur Christensen, direktør, DSB Kommerciel
Interesserede kan læse nærmere og tilmelde sig her:
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Rejsende i Nordjylland kan tage cykel gratis med i busser og tog
- DSB solgte flere pendlerkort i første kvartal
- Kong Frederik X indvier Hovedstadens nye Metrostationer
- Analyse af vigespor på Svendborgbanen sender idéen ud på et sidespor
- Busproducent skal levere 354 busser til Rom
- Aarhus Letbane fejrer fem år med den fulde strækning
- Bilhandler er endt i skifteretten
- Region Syddanmark stopper med at købe nye benzin- og dieselbiler ved udgangen af året
- Tysk koncern skal opgradere S-banen til førerløs togdrift
- To virksomheder kan byde på støttesystemer
- Flere vælger at rejse med bus, tog og letbane i Region Midt
- Nordjyske busser og tog kørte med flere passagerer
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |