Klik venligst



Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Chaufførerne har selv trucken med til aflæsning

Tirsdag 13. oktober 2020 kl: 19:02
Af: Redaktionen

Chaufførerne har selv trucken med til aflæsning

Opbyggervirksomheden Sawo, der også leverer forskellig løftegrej til landtransporterhvervet, har leveret de første seks ud af ti Moffett-medbringertrucks til transportkoncernen Frode Laursen A/S, der har hovedsæde i Vitten nordvest for Aarhus

De nye Moffett-medbringertrucks er alle af typen M4 25.3 NX,d er har en løftehøjde på 3.040 mm og en byggehøjde på 2.400 mm. Kapaciteten er 2.500 kg. Der er træk på alle tre hjul, og de har duplexmast samt såkaldt SuperReach - det vil sige både teleskopgafler, saks og gaffelflyt samt sideskift.


Moffett-medbringertrucksene er med den ny generation af brændstofbesparende motorer - lette og kompakte nok til at blive transporteret på stort set enhver lastbil eller trailer med beslag ti en medbringertruck. 


Den nye generation af Moffett-medbringertrucks - kaldet NX - har en redesignet motorhjelm og bagdøre, hvorved adgang til daglige tjek og rutinevedligeholdelse er blevet enklere. 


Der er affjedret sæde samt mere førerplads, som giver god komfort for chaufføren. De har alle GroundStart, som gør det lettere at komme ind og ud af uanset placeringen med en kontrolknap til terrænstart.








Klik venligst

© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst