Dansk transportkoncern instoducerer landevejstransport mellem Kina og Europa
Mandag 12. oktober 2020 kl: 10:47
Af: Jesper ChristensenDSV introducerer DSV Silkway Express som et konkurrencedygtigt alternativ til luft- og søtransport med en dør-til-dør transittid på 14-18 dage
DSV peger på, at i coronatiden er intet rigtigt som det plejer at være. Passagerfly, der også har haft fragt med i lasten, bliver aflyst, hvilket begrænser kapaciteten.
DSV vil med sin nye interkontinentale vej-forbindelse mellem Kina og Europa tilbyde et pålideligt og fleksibelt alternativ til fragtrater, der ligger en del under luftfragt.
DSV tilbyder at hente godset direkte hos afsendervirksomhederne og levere det direkte til modtagerne uden at parterne skal tage hensyn til afgangsider med tog, skib eller fly.
DVS samarbejder med virksomheder, de har tillid tid, og peger på, at lastbilerne bliver forseglede og forsynet med GPS-enheder, så de kan følges. Lastbilerne holder pause på dikrede rastepladser på vejen mellem Kina og Europa.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Brugte bilbatterier kan bruges i lang tid
- Vognmand i Bording har fået ny tre-akslet lastbil med stjerne
- Fredag åbner energiselskab fire nye ladepladser for elektriske lastbiler
- Transportvirksomhed lægger sag an mod TV-station
- Fejl i teknikken viser bødesystemets kompleksitet
- Tysk lastbilproducent har valgt dansk virksomhed som ladeplatform
- Ni uberettigede vejafgiftsbøder er blevet annulleret
- Transportfond støtter 26 projekter
- Vejforening får midlertidig sekretariatschef
- Lov åbner for motorvejsanlæg i Midtjylland
- Hollandsk distributionsbil er blevet hædret i Irland
- Vognmand i Nordsjælland har fået ny tre-akslet forvogn med wirehejs
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)




