Scanias leverer sin første slamsuger med Euro 6 motor til danske LMJ
Mandag 7. maj 2012 kl: 10:55
Af: Jesper Christensen
Scania modulsystem betyder, at Scania Euro 6 motorer kan benyttes i næsten alle opbygniger. Den nye Euro 6 motor med tilhørende udstyr optager ikke ekstra plads på lastbilens chassis. Scania har leveret chassis og førerhus med mere til en ny fire-akslet slamsuger, som J. Hvidtved Larsen i Silkeborg har bygget op til LMJ A/S i Glostrup
![]() |
Scania modulsystem er udnyttet fuldt ud, at chassis og førerhus optager mindst mulig plads - og dermed giver opbyggeren mest mulig plads til alt det udstyr, en moderne slamsugerbil skal forsynes med.
- Scanias modulsystem gør det enkelt at samle en så kompliceret opbygning, siger Brian Stage, administrerende direktør for den danske opbygger J. Hvidtved Larsen A/S i Silkeborg.
- Opbygningen er identisk med den, vi bruger til Euro 5-køretøjer, hvilket er en stor fordel ud fra et omkostnings- og leveringstid synspunkt, siger han videre. Slamsugerbilen er en Scania G 480 8x2 med to styrende foraksler, hydraulisk styret bagaksel bag drivakslen. Euro-6 motoren på 13 liter yder 480 hk og har et maksimalt drejningsmoment på 2.500 Nm.
Euro 6-normen træder i kraft for nye modeller er 31. december 2012 og for alle nye køretøjer et år senere. Lovgivningen er nu blevet vedtaget, hvilket har gjort det muligt at registrere Euro 6 lastbiler i flere lande.
Ordninger, der tilskynder transportvirksomheder med egne biler til at investere i renere teknologi er ifølge Scania ved at blive indført i flere lande i Europa.

.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- To-akslede city-trailere har plads til 27 paller
- Antallet af nyregistreringer steg med knap 12 procent i april
- Vognmand i Sorø hentede grustrailer i Østjylland
- Antallet af nyregistreringer faldt med 12,4 procent
- Stilladsfirma i Hillerød kører ud med to nye ladbiler
- Vognmand i Stenlille kan køre med store maskiner på ny tre-akslet trailer
- Vi har leveret transportnyheder i 25 år
- Logistikselskab i Odense tog to to-akslede med fra Hedensted
- Lastbilforhandler har fået ny mand med salgserfaring
- Mester flytter elektrisk med to Master-biler
- Kranproducent fra det sydlige Aarhus etablerer eget datterselskab i Spanien
- Let lastbil kører uden om vejafgiften med en totalvægt på 11,99 ton
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |