Ni uberettigede vejafgiftsbøder er blevet annulleret
Torsdag 11. december 2025 kl: 13:59
Af: Jesper ChristensenTransportminister Thomas Danielsen (V) har i et brev orienteret Folketingets Transportudvalgt om systemfejl hos Sund & Bælt Holding A/S’ leverandører, der har haft betydning for udskrevning af bøder for manglende betaling af den kilometerbaserede og CO2-afhængige vejafgift for lastbiler
Fejlene udløste flere bøder til vognmænd, der fulgte reglerne. Efter at fejlene er blevet opdaget, er i alt ni bøder blevet annulleret.
Interesserede kan se transportminister Thomas Danielsens brev til Folketingets Transportudvalg her:
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Nye analyser afdækker vigtige dagsordener på transportområdet
- Lastbilchauffør overtrådte sin vigepligt
- Vognmand i Brædstrup har fået ny tre-akslet kærre med hejs
- Lastbilforhandler har åbnet for 400 kW ladeanlæg til tunge køretøjer
- Rigsrevisionen skal undersøge kontrollen med grisetransporter til udlandet
- Maj kom ud med to færre nyregistreringer end sidste år
- Maj i år lå én under maj sidste år
- Batteri-elektriske lastbiler over 16 tons er gået fra 60 til 152
- Antallet af nyregistreringer er steget med godt 9,8 procent
- Fire fire-akslede tiptrailere er bygget til asfalttransport
- Udstationeringssatser bliver opdateret pr. onsdag 1. juli
- Svensk-dansk postkoncern bygger ny terminal i Nordsverige
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)




