Sættevogne bliver renoveret - og får flere år på vejene
Fredag 17. januar 2025 kl: 10:30
Af: RedaktionenTIP Group og DSV fortsætter deres trailer-refurbishment-program, der går ud på løbende at renovere eksisterende sættevogne og dermed sænke udledningerne og forbedrer effektiviteten af vognparken
I 2025 vil TIP Group og DSV renovere 500 Schmitz huckepacktrailere og dermed forlænge deres levetid og sikre, at de vil blive ved med at køre på DSV's europæiske ruter. Refurbishment - renovering - i stedet for udskiftning er et resultat af begge virksomheders ønske om aktivt at fremme cirkulære økonomiinitiativer, som vil hjælpe med at reducere CO2-udledningerne.
TIP Group og DSV peger på, at cirkulære løsninger giver en række, når det gælder flåden af lastbiltrailere. Og den nye aftale bygger på erfaringerne fra en vellykkede renovering af 1.000 trailere i 2023 og 991 trailere i 2024.
Renovering frem for udskiftning giver mange fordele
I forbindelse med den nye aftale fremhæver TIOP Group sammen med DSV følgende:
Betydelig reduktion af udledningerne
- Forskellen i udledninger fra en ny og en renoveret trailer er en betydelig nedsættelse af udledningerne på anslået 8.000 ton CO2 for de 500 trailere i løbet af den forlængede brugsperiode. TIP Group har beregnet, at en renoveret gardintrailer skønsmæssigt udleder 2,7 ton CO2, hvilket omfatter bidrag fra både materialer, energi og opvarmning anvendt i forbindelse med renoveringen
- DSV fordobler driftslevetiden for hver enkelt trailer. Efter fem års aktiv brug vil traileren køre yderligere seks år i DSV's vognpark. Det reducerer behovet for nye investeringer og giver yderligere langsigtet værdi for DSV's vognpark
- DSV og TIP vil yderligere styrke deres værkstedssamarbejde i Europa med forbedrede vedligeholdelsesprogrammer, der har til formål at minimere nedetiden og garantere maksimal trailerydelse, således at vognparkens produktivitet maksimeres
- Hos DSV arbejder vi hårdt for at reducere vores miljøpåvirkning ved hjælp af både innovative og praktiske løsninger. Refurbishment af trailere i stedet for at udskifte dem er en simpel, men virkningsfuld måde at nedskære udledningerne på, samtidig med at vi bevarer den høje servicekvalitet, som vore kunder forventer, siger Flemming Steiness, der er Managing Director, DSV Global Equipment Services.
- Initiativer til styrkelse af en cirkulær økonomi som dette er afgørende for sænkningen af det samlede CO2-aftryk, og vi er vældig glade for samarbejdet med TIP Group om at fremme virkelig forandring, siger han videre.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Landstrømsanlæg på havnen i Fredericia ventes klar til sommer
- EU støtter grønne projekter i Danmark med 94 millioner kroner
- Busserne i Skanderborg bliver elektriske - og længere
- Den kollektive trafik har fået flere passagerer - og flere elbusser
- Søfartsstyrelsen fokuserer på sikkerhed til søs og miljøbeskyttelse på Skagen Red
- Bugserbåde skal sejle på biobrændstoffer
- Der skal mere strøm i havnene
- Norsk pakkedistributør kører elektrisk i 79 byer i Danmark
- Skraldebiler er blevet mere lydløse
- Containertransporter mellem Bjerringbro og Aarhus er blevet elektriske
- Bilister fortsætter med at køre langsommere
- Brug provenuet fra CO2-kvotehandelssystemet til at finansiere udrulning af mere el-net i Europa
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |