Tunnelbyggeri betød flere lastbiler på færgerne mellem Langeland og Lolland
Fredag 10. januar 2025 kl: 11:51
Af: RedaktionenLangelandslinjens færger, der er en del af Molslinjens ø-færger og sejler mellem Spodsbjerg på Langeland og Tårs på Lolland, fragtede sidste år flere lastbiler mellem de to havne end nogensinde før. Det viser den seneste opgørelse over trafiktal for ruten mellem Spodsbjerg og Tårs. Ifølge Rederiet er årsagen byggeriet af Femern-forbindelsen
Ifølge den seneste opgørelse over trafiktal for ruten mellem Spodsbjerg og Tårs fragtede færgerne i alt 33.795 lastbiler mellem de to havne, hvilket er en fremgang på godt 12 procent i forhold til 2023, hvor tallet lå på 28.716.
Hvor antallet af lastbiler er gået frem med de nævnte godt 12 procent, er antallet af passagerer faldet med omkring 1 procent fra 536.803 i 2023 til 531.511 i 2024. Det samme gælder antallet af personbiler, der er gået fra 218.505 i 2023 til 216.009 i 2024 - et fald på 1,1 procent.
- I 2024 har Langelandslinjen været den logiske genvej for mange af de materialer, som bruges til byggeriet af Femern-forbindelsen - og når forbindelsen står færdig, vil den styrke Langelandslinjen som den fornuftige genvej for mange af de tyske transporter, som gerne vil spare de dyre landevejskilometer mod Danmark, påpeger Molslinjens administrerende direktør Kristian Durhuus.
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Færgerute fra og til Bornholm satte passagerrekord
- Tunnelbyggeri betød flere lastbiler på færgerne mellem Langeland og Lolland
- Ø-færge i sydvestjylland er kommet i balance
- Brand på færøsk skib koster et besætningsmedlem livet
- Rederikoncern forventer 400.000 passagerer
- Dansk rederikoncern skal sørge for færgeforbindelse til Jersey i Den Engelske Kanal
- Havneselskab fra Fredericia kan blive medejer af havn i Thy
- Havnen i Aarhus bliver til et aktieselskab
- Tidligere havnedirektør bliver ny direktør for fragtmænd
- En del af havnen i Esbjerg bliver militært område i fire dage
- Fragtmængder og passagertal steg hos rederikoncern
- Dansk skibsfart står fortsat for en stor andel af den samlede danske eksport
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |