Tunnelbyggeri betød flere lastbiler på færgerne mellem Langeland og Lolland
Fredag 10. januar 2025 kl: 11:51
Af: RedaktionenLangelandslinjens færger, der er en del af Molslinjens ø-færger og sejler mellem Spodsbjerg på Langeland og Tårs på Lolland, fragtede sidste år flere lastbiler mellem de to havne end nogensinde før. Det viser den seneste opgørelse over trafiktal for ruten mellem Spodsbjerg og Tårs. Ifølge Rederiet er årsagen byggeriet af Femern-forbindelsen
Ifølge den seneste opgørelse over trafiktal for ruten mellem Spodsbjerg og Tårs fragtede færgerne i alt 33.795 lastbiler mellem de to havne, hvilket er en fremgang på godt 12 procent i forhold til 2023, hvor tallet lå på 28.716.
Hvor antallet af lastbiler er gået frem med de nævnte godt 12 procent, er antallet af passagerer faldet med omkring 1 procent fra 536.803 i 2023 til 531.511 i 2024. Det samme gælder antallet af personbiler, der er gået fra 218.505 i 2023 til 216.009 i 2024 - et fald på 1,1 procent.
- I 2024 har Langelandslinjen været den logiske genvej for mange af de materialer, som bruges til byggeriet af Femern-forbindelsen - og når forbindelsen står færdig, vil den styrke Langelandslinjen som den fornuftige genvej for mange af de tyske transporter, som gerne vil spare de dyre landevejskilometer mod Danmark, påpeger Molslinjens administrerende direktør Kristian Durhuus.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Flere tog med færgerne over Øresund
- Færgebatterier kan bruges som energilager på land
- Danmarks største rederikoncern har fået en bøde på 10 millioner kroner i fusionssag
- Havneselskab får kapitalfond som medejer
- Øresundslinjen har overtrådt sit tilsagn til Konkurrencerådet
- Brancheorganisation på energiområdet får ny politisk chef
- Hybrid ro/ro-færge til Det Irske Hav bliver testet i Kina
- Rute mellem Esbjerg og England startede for 150 år siden
- Dansk tankskib skal teste moderne sejl
- Havneselskab og tøjkoncern arbejder med mindre CO2-belastning
- Nyt digitalt søkort skal beskytte biodiversiteten i danske farvande
- Giftig kemi fra skibe i kystnære områder får lovgivning i mod sig
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |