TRANSPORTORGANISATION:
ATL, der er arbejdsgiverorganisation på transportområdet og en del af DI Transport, peger på, at myndighederne har begået fejl i forbindelse med indplaceringen af køretøjer efter CO2-emissionsklasse. Det betyder, at nogle vognmænd risikerer at blive opkrævet enten for lidt eller for meget, når de fra årsskiftet skal betale kilometerafgift
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Tysk og svensk lastbilproducent har godt 82 procent af markedet
- Bestanden af elektriske lastbiler er vokset med knap 55 procent på et år
- Havneselskab vinder global bæredygtighedspris for krydstogtterminaler
- Ny el-færge får længere ophold på værft i Svendborg
- Daglivarekoncern anlægger ladeanlæg til el-lastbiler ved centrallager i Køge
- Værft på Tasmanien skal bygge en elektriske hurtigfærge mere
- Tilskudsmodtagere og projekter kan ses på en liste
- Europæisk megawatt-ladenetværk får støtte fra EU
- Vej-entreprenør skærer ned på CO2-udledningen
- Bruttoprisen på dieselolie har svinget 1.80 kroner i løbet af året
- Energisekslaber får forbud mod vejledende priser på brændstof
- 30 millioner kroner skal gavne fremtidens uddannelse, grøn mobilitet og miljø
Skriv din kommentar:
Lastbiler er blevet registreret forkert
Tirsdag 3. december 2024 kl: 15:17
Af: RedaktionenATL, der er arbejdsgiverorganisation på transportområdet og en del af DI Transport, peger på, at myndighederne har begået fejl i forbindelse med indplaceringen af køretøjer efter CO2-emissionsklasse. Det betyder, at nogle vognmænd risikerer at blive opkrævet enten for lidt eller for meget, når de fra årsskiftet skal betale kilometerafgift
Ifølge ATL er der specifikt fundet fejl i, hvordan køretøjerne er placeret efter CO2-emissionsklasse i Det Digitale Motorregister (DMR), der bruges af de forskellige udbydere af løsninger, der afregner km-afgiften.
Derfor opfordrer ALT alle sine medlemsvirksomheder til at tjekke, om deres køretøjer er registreret korrekt i DMR.
Hvis oplysningerne i Motorregistret ikke stemmer overens med oplysningerne i registreringsattesten eller kundeoplysningsfilen (CIF), er den eneste løsning ifølge ATL i øjeblikket at tilmelde lastbilen et registreringssyn. Kundeoplysningsfilen (CIF) eller CoC-dokumentet for lastbilen skal medbringes til synet for at få rettet eventuelle fejl.
Hvis de opdaterede oplysninger har betydning for indplaceringen i CO2-emissionsklassen, vil ændringen slå igennem i Motorregistret efter synet.
ATL peger på, at ifølge de oplysninger, som organisationen har fået fra myndighedeerne, kan vognmænd, der bliver berørt af en fejl i indplaceringen af CO2-emissionsklassen, ikke forvente nogen form for dispensation, refusion eller lignende.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Tysk og svensk lastbilproducent har godt 82 procent af markedet
- Bestanden af elektriske lastbiler er vokset med knap 55 procent på et år
- Havneselskab vinder global bæredygtighedspris for krydstogtterminaler
- Ny el-færge får længere ophold på værft i Svendborg
- Daglivarekoncern anlægger ladeanlæg til el-lastbiler ved centrallager i Køge
- Værft på Tasmanien skal bygge en elektriske hurtigfærge mere
- Tilskudsmodtagere og projekter kan ses på en liste
- Europæisk megawatt-ladenetværk får støtte fra EU
- Vej-entreprenør skærer ned på CO2-udledningen
- Bruttoprisen på dieselolie har svinget 1.80 kroner i løbet af året
- Energisekslaber får forbud mod vejledende priser på brændstof
- 30 millioner kroner skal gavne fremtidens uddannelse, grøn mobilitet og miljø
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





