SVENSK FÆRGEREDERI:
Den svenske rederikoncern, Stena Line oplyser, at den første af to nye færger til rederiets rute mellem Belfast i Nordirland og Heysham ved Morecambe Bay i Lancashire i det nordvestlige England er blevet søsat på et værft i Kina, mens kølen til det næste skib er lagt
De to nye færger, som hos Stena Line kaldes for NewMax-færger, »Stena Futura« og »Stena Connecta« vil - når de er bygget færdige og sat i drift - øge fragtkapaciteten med 40 procent på ruten mellem Belfast og Heysham mellem Nordirland og Storbritannien, hvor efterspørgslen er stigende.
De to NewMax-færger er hybridfartøjer og vil spille en vigtig rolle i Stena Line's arbejde med at bruge mindre miljø- og CO2-belastende brændstoffer, da de begge vil kunne operere på metanolbrændstof. Færgerne vil også blive forbedrede med indbyggede teknologier, der gør dem i stand til at anvende både batteridrift og landstrøm, når det er tilgængeligt. Stena Line arbejder tæt sammen med metanolleverandører for at sikre fremtidige mængder af e-metanol og opfylde sine strategiske ambition om at skifte til vedvarende brændstoffer og reducere rederiets CO2-udledning med 30 procent inden 2030. Det er om godt fem år.
- Det er spændende at være vidne til fremskridtene med vores nye færger og være med til at fremtidssikre vores flåde samt at sætte nye branchestandarder for at være en del af løsningen på klimaforandringerne, siger Niclas Mårtensson, der er administrerende direktør for Stena Line.
Han peger på, at de nye fartøjer er de første ro/ro-skibe, der er udstyret med en multi-hybrid løsning, der gør dem i stand til at operere på batteri, biobrændstof og metanol.
- Det overholder ikke kun de kommende reguleringer, men reducerer også vores CO2-udledninger, hvilket hjælper vores kunder med at nå deres scope 3-mål, siger han og fortsætter:
- Stena Futura og Stena Connecta vil udgøre en vigtig forbindelse over det Irske Hav og imødekomme den fortsatte vækst og efterspørgsel fra fragtkunder på denne rute. Vi er sikre på, at den øgede kapacitet vil blive godt modtaget af markedet, når vi byder Stena Futura velkommen til det Irske Hav i efteråret 2025.
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Dansk rederi-koncern åbner fragtrute mellem Italien og Egypten
- Dansk rederikoncern har sagt farvel til en historisk rute
- Ny færge er sat i søen og kølen lagt til endnu en
- Afmatning og aflyst aktiekøb får rederikoncern til at skrue ned for forventningerne
- Dansk rederikoncern opsiger aktiekøbsaftale med tyrkisk selskab
- Dansk global klimaindsats skal fokusere på at fremme ambitiøs, global klimaregulering i IMO og EU
- Klimarådet kommenterer SVM-Regeringens Klimaplan 2024 i ni punkter
- SVM-Regeringens Klimaprogram 2024 er lagt fram
- Specialrederi skifter ud i ledelsen
- Tørhavn i Trekantområdet skal udvides igen
- Tysk logistik-koncern får ny direktør i Norden
- Fundamenter til stort vindmølleprojekt i Østersøen skal udskibes fra Bornholm
Skriv din kommentar:
Ny færge er sat i søen og kølen lagt til endnu en
Tirsdag 5. november 2024 kl: 13:02
Af: RedaktionenDen svenske rederikoncern, Stena Line oplyser, at den første af to nye færger til rederiets rute mellem Belfast i Nordirland og Heysham ved Morecambe Bay i Lancashire i det nordvestlige England er blevet søsat på et værft i Kina, mens kølen til det næste skib er lagt
De to nye færger, som hos Stena Line kaldes for NewMax-færger, »Stena Futura« og »Stena Connecta« vil - når de er bygget færdige og sat i drift - øge fragtkapaciteten med 40 procent på ruten mellem Belfast og Heysham mellem Nordirland og Storbritannien, hvor efterspørgslen er stigende.
De to NewMax-færger er hybridfartøjer og vil spille en vigtig rolle i Stena Line's arbejde med at bruge mindre miljø- og CO2-belastende brændstoffer, da de begge vil kunne operere på metanolbrændstof. Færgerne vil også blive forbedrede med indbyggede teknologier, der gør dem i stand til at anvende både batteridrift og landstrøm, når det er tilgængeligt. Stena Line arbejder tæt sammen med metanolleverandører for at sikre fremtidige mængder af e-metanol og opfylde sine strategiske ambition om at skifte til vedvarende brændstoffer og reducere rederiets CO2-udledning med 30 procent inden 2030. Det er om godt fem år.
- Det er spændende at være vidne til fremskridtene med vores nye færger og være med til at fremtidssikre vores flåde samt at sætte nye branchestandarder for at være en del af løsningen på klimaforandringerne, siger Niclas Mårtensson, der er administrerende direktør for Stena Line.
Han peger på, at de nye fartøjer er de første ro/ro-skibe, der er udstyret med en multi-hybrid løsning, der gør dem i stand til at operere på batteri, biobrændstof og metanol.
- Det overholder ikke kun de kommende reguleringer, men reducerer også vores CO2-udledninger, hvilket hjælper vores kunder med at nå deres scope 3-mål, siger han og fortsætter:
- Stena Futura og Stena Connecta vil udgøre en vigtig forbindelse over det Irske Hav og imødekomme den fortsatte vækst og efterspørgsel fra fragtkunder på denne rute. Vi er sikre på, at den øgede kapacitet vil blive godt modtaget af markedet, når vi byder Stena Futura velkommen til det Irske Hav i efteråret 2025.
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Dansk rederi-koncern åbner fragtrute mellem Italien og Egypten
- Dansk rederikoncern har sagt farvel til en historisk rute
- Ny færge er sat i søen og kølen lagt til endnu en
- Afmatning og aflyst aktiekøb får rederikoncern til at skrue ned for forventningerne
- Dansk rederikoncern opsiger aktiekøbsaftale med tyrkisk selskab
- Dansk global klimaindsats skal fokusere på at fremme ambitiøs, global klimaregulering i IMO og EU
- Klimarådet kommenterer SVM-Regeringens Klimaplan 2024 i ni punkter
- SVM-Regeringens Klimaprogram 2024 er lagt fram
- Specialrederi skifter ud i ledelsen
- Tørhavn i Trekantområdet skal udvides igen
- Tysk logistik-koncern får ny direktør i Norden
- Fundamenter til stort vindmølleprojekt i Østersøen skal udskibes fra Bornholm
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |