Rangerlokomotiv er brintelektrisk
Mandag 14. oktober 2024 kl: 17:28
Af: RedaktionenTo svenske firmaer, Väte Rail og Hankavik AB, bliver de første til at benytte brint-elektriske rangerlokomotiver. På InnoTrans 2024 i Berlin i september indgik Väte Rail en aftale med den polske producent af lokomotiver og togsæt, Pesa, om, at Väte Rail får et brint-elektrisk lokomotiv leveret inden for to år
Väte Rail håber på at have udskifte hele sin lokomotivflåde i 2030 ved. I dag bruger Väte Rail HVO 100 biodiesel i sine lokomotiver.
Väte Rail lejer de brint-elektriske lokomotiver - 20 i alt inden 2023 - gennem det nyligt stiftede selskab, Hankavik AB.
Pesa's brint-elektriske lokomotiver har betegnelsen SM42-6Dn.
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Rådgiver til udvidelse af jernbanespor i København er fundet
- Det er kritisabelt, at Banedanmarks signalsystem har væsentlige sårbarheder i it-sikkerheden
- Rigsrevisionens rapport handler alene om infrastrukturens drift og tilgængelighed
- Fejl på signalsystem undersøges af leverandøren
- Storebæltsbroen blev løftet med biler på kørebanen
- En ny intermodal transportløsning skal reducere CO2-udslippet med 68 procent
- - Jeg vil være en moderne leder
- Lille togbane kørte knap 30.000 kroner ind til velgørenhed
- Rederikoncern giver opkøb i Tyrkiet endnu mulighed
- Tidligere minister forlader transportbrancheorganisation efter tre år
- Afmatning og aflyst aktiekøb får rederikoncern til at skrue ned for forventningerne
- Dansk rederikoncern opsiger aktiekøbsaftale med tyrkisk selskab
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |