REDERIORGANISATION OM UDSPIL PÅ SKATTEOMRÅDET:
SVM-Regeringen har torsdag præsenteret en række initiativer, der skal styrke dansk erhvervslivs rammevilkår. Som en del af udspillet vi SVM-Regeringen bevare DIS-ordningen - den såkaldte sømandsskat. Forslaget er ifølge rederiorganisationen Danske Rederier rigtig godt nyt for Det Blå Danmark
SVM-Regeringen har afsluttet et arbejde med at se på de gældende erhvervsstøtteordninger. Det betyder eksempelvis at DIS-ordningen, der har stor indflydelse på danskflagede skibsfarts internationale konkurrenceevne, bevares.
- Det er rigtig godt, at regeringen har besluttet sig for at bevare DIS-ordningen, også kendt som sømandsskatten. Jeg ser det som et meget klart udtryk for, at regeringen anerkender, at danskflaget skibsfart er værd at bevare og skaber stor værdi for Danmark. Det Blå Danmark er en dansk styrkeposition, som vi skal udvikle, ikke afvikle, siger Anne H. Steffensen, der er administrerende direktør i Danske Rederier.
Hun fremhæver, at Danske Rederiers sober og saglige arbejde med at forklare betydningen af skibe på dansk flag har båret frugt.
Uden sømandsskatten ville dansk skibsfart ifølge Danske Rederier blive svækket markant. Systemet med en sømandsskat er en form for global standard, som alle de andre søfartsnationer, danske rederier konkurrerer med på verdensmarkedet, også har.
Det vækker således glæde i Danske Rederier, at der nu igen er ro om skibsfartens og andre erhvervs rammevilkår.
- Jeg vil gerne kvittere for, at regeringen har lyttet til vores alvorlige bekymringer. Nu er der igen ro om rammevilkårene for dansk skibsfart. Vi er Danmarks største eksporterhverv og bidrager med jobs og velstand til hele landet. Så dagens udmelding er godt nyt for hele Danmark, siger Anne H. Steffensen.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Flere tog med færgerne over Øresund
- Færgebatterier kan bruges som energilager på land
- Danmarks største rederikoncern har fået en bøde på 10 millioner kroner i fusionssag
- Havneselskab får kapitalfond som medejer
- Øresundslinjen har overtrådt sit tilsagn til Konkurrencerådet
- Brancheorganisation på energiområdet får ny politisk chef
- Hybrid ro/ro-færge til Det Irske Hav bliver testet i Kina
- Rute mellem Esbjerg og England startede for 150 år siden
- Dansk tankskib skal teste moderne sejl
- Havneselskab og tøjkoncern arbejder med mindre CO2-belastning
- Nyt digitalt søkort skal beskytte biodiversiteten i danske farvande
- Giftig kemi fra skibe i kystnære områder får lovgivning i mod sig
Skriv din kommentar:
Det er en klog beslutning at bevare DIS-ordning
Torsdag 20. juni 2024 kl: 13:16
Af: RedaktionenSVM-Regeringen har torsdag præsenteret en række initiativer, der skal styrke dansk erhvervslivs rammevilkår. Som en del af udspillet vi SVM-Regeringen bevare DIS-ordningen - den såkaldte sømandsskat. Forslaget er ifølge rederiorganisationen Danske Rederier rigtig godt nyt for Det Blå Danmark
SVM-Regeringen har afsluttet et arbejde med at se på de gældende erhvervsstøtteordninger. Det betyder eksempelvis at DIS-ordningen, der har stor indflydelse på danskflagede skibsfarts internationale konkurrenceevne, bevares.
- Det er rigtig godt, at regeringen har besluttet sig for at bevare DIS-ordningen, også kendt som sømandsskatten. Jeg ser det som et meget klart udtryk for, at regeringen anerkender, at danskflaget skibsfart er værd at bevare og skaber stor værdi for Danmark. Det Blå Danmark er en dansk styrkeposition, som vi skal udvikle, ikke afvikle, siger Anne H. Steffensen, der er administrerende direktør i Danske Rederier.
Hun fremhæver, at Danske Rederiers sober og saglige arbejde med at forklare betydningen af skibe på dansk flag har båret frugt.
Uden sømandsskatten ville dansk skibsfart ifølge Danske Rederier blive svækket markant. Systemet med en sømandsskat er en form for global standard, som alle de andre søfartsnationer, danske rederier konkurrerer med på verdensmarkedet, også har.
Det vækker således glæde i Danske Rederier, at der nu igen er ro om skibsfartens og andre erhvervs rammevilkår.
- Jeg vil gerne kvittere for, at regeringen har lyttet til vores alvorlige bekymringer. Nu er der igen ro om rammevilkårene for dansk skibsfart. Vi er Danmarks største eksporterhverv og bidrager med jobs og velstand til hele landet. Så dagens udmelding er godt nyt for hele Danmark, siger Anne H. Steffensen.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Flere tog med færgerne over Øresund
- Færgebatterier kan bruges som energilager på land
- Danmarks største rederikoncern har fået en bøde på 10 millioner kroner i fusionssag
- Havneselskab får kapitalfond som medejer
- Øresundslinjen har overtrådt sit tilsagn til Konkurrencerådet
- Brancheorganisation på energiområdet får ny politisk chef
- Hybrid ro/ro-færge til Det Irske Hav bliver testet i Kina
- Rute mellem Esbjerg og England startede for 150 år siden
- Dansk tankskib skal teste moderne sejl
- Havneselskab og tøjkoncern arbejder med mindre CO2-belastning
- Nyt digitalt søkort skal beskytte biodiversiteten i danske farvande
- Giftig kemi fra skibe i kystnære områder får lovgivning i mod sig
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |