EU-KOMMISSIONEN:
EU-Kommissionen har godkendt, at den franske rederikoncern, CMA CGM S.A., må købe det franske logistikselskab, Bolloré Logistics. Både CMA CGM og Bolloré Logistics beskæftiger sig med international transport og logistik, hvor CMA CGM sejler med containerskibe og driver havneterminaler, mens Bolloré Logistics tilbyder speditions- og kontraktlogistiktjenester
EU-Kommissionens undersøgelse viste, at fusionen, som den oprindeligt blev anmeldt, ville have reduceret konkurrencen på markederne for levering af søfragtspeditionstjenester i Martinique, Guadeloupe og Fransk Guyana. Transaktionen ville især have skabt vigtige vertikale forbindelser mellem CMA CGM's opstrøms containerforingsaktiviteter på ruter, der forbinder Europa med Martinique, Guadeloupe og Fransk Guyana, og Bolloré Logistics' nedstrøms søfragtspeditionsaktiviteter i disse territorier.
EU-Kommissionen fandt, at CMA CGM kunne have evnen og incitamentet til at favorisere Bolloré Logistics på bekostning af rivaliserende speditører - især i lyset af CMA CGM's meget høje markedsandele på disse oversøiske ruter og konkurrencestrukturerne i disse territorier.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Rederikoncern har ændret kursen i tyrkisk logistikselskab
- Tog kørte 22.143 containere til og fra terminal i Göteborg
- Havn i nordvestvendsyssel oplevede ny fremgang
- Færgeforbindelse mellem Oslo og København har fået nyt navn
- Norgesfærge har fået et G på skorstenen
- Rederikoncern fragtede mindre gods med sine færger
- Mængderne af importgods steg i Sveriges største havn
- Containerrederierne sejler i nye alliancer
- Danske maritime virksomheder skal ikke bidrage til Ruslands krigsmaskine
- Vi ønsker ikke at bidrage til Ruslands krigsøkonomi
- Regeringen har lanceret en global strategi for maritim sikkerhed
- Sejlplan kan bevares
Skriv din kommentar:
Fransk rederikoncern må købe fransk logistik-virksomhed
Tirsdag 27. februar 2024 kl: 12:45
Af: RedaktionenEU-Kommissionen har godkendt, at den franske rederikoncern, CMA CGM S.A., må købe det franske logistikselskab, Bolloré Logistics. Både CMA CGM og Bolloré Logistics beskæftiger sig med international transport og logistik, hvor CMA CGM sejler med containerskibe og driver havneterminaler, mens Bolloré Logistics tilbyder speditions- og kontraktlogistiktjenester
EU-Kommissionens undersøgelse viste, at fusionen, som den oprindeligt blev anmeldt, ville have reduceret konkurrencen på markederne for levering af søfragtspeditionstjenester i Martinique, Guadeloupe og Fransk Guyana. Transaktionen ville især have skabt vigtige vertikale forbindelser mellem CMA CGM's opstrøms containerforingsaktiviteter på ruter, der forbinder Europa med Martinique, Guadeloupe og Fransk Guyana, og Bolloré Logistics' nedstrøms søfragtspeditionsaktiviteter i disse territorier.
EU-Kommissionen fandt, at CMA CGM kunne have evnen og incitamentet til at favorisere Bolloré Logistics på bekostning af rivaliserende speditører - især i lyset af CMA CGM's meget høje markedsandele på disse oversøiske ruter og konkurrencestrukturerne i disse territorier.
For at imødegå EU-Kommissionens konkurrenceproblemer tilbød parterne at afhænde alle Bolloré Logistics' aktiviteter i Guadeloupe, Martinique, Saint Martin og Fransk Guyana sammen med en række aktiver i Paris-området til disse aktiviteter
EU-Kommissionen har efterfølgende vurderet, at tilsagnene imødekommer fuldt ud de konkurrenceproblemer, som EU-Kommissionen peger på ved at fjerne den vertikale forbindelse mellem CMA CGM's containerskibsfartsaktiviteter og Bolloré Logistics' søfragtstransportaktiviteter i de berørte territorier.
EU-Kommissionen har på den baggrund vurderet, at transaktionen ikke længere ville give anledning til konkurrenceproblemer.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Rederikoncern har ændret kursen i tyrkisk logistikselskab
- Tog kørte 22.143 containere til og fra terminal i Göteborg
- Havn i nordvestvendsyssel oplevede ny fremgang
- Færgeforbindelse mellem Oslo og København har fået nyt navn
- Norgesfærge har fået et G på skorstenen
- Rederikoncern fragtede mindre gods med sine færger
- Mængderne af importgods steg i Sveriges største havn
- Containerrederierne sejler i nye alliancer
- Danske maritime virksomheder skal ikke bidrage til Ruslands krigsmaskine
- Vi ønsker ikke at bidrage til Ruslands krigsøkonomi
- Regeringen har lanceret en global strategi for maritim sikkerhed
- Sejlplan kan bevares
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |