Tip-trailer kommer med "råstoffer"
Tirsdag 20. februar 2024 kl: 13:44
Af: RedaktionenDaka Denmark A/S, der blandt andet er kendt for at bearbejde slagteri-affald og gøre det til nye råstoffer til andre produkter, har fornyligt hentet en ny tre-akslet Kel-Berg tiptrailer med fuldsvejst tipkasse på 50,3 kubikmeter hos Lastas i Hedensted
Om den nye tre-akslede Kel-Berg tiptrailer:
Chassis-opbygning:
- Længdevanger opsvejst i I-profil
- Stærke tværvanger og forstærkninger
- Cyklistværn i begge sider
Kasse-opbygning:
- Sider fremstillet i 30 mm alu-planker med glatte sider
- Forvæg og bagdør er beklædt med 4,5 mm alu-plader med udvendig ramme
- Bunden er fremstillet i 7 mm gennemgående alu-plade
- Leveret med power-pack station og el-hydraulisk pumpe monteret i værktøjskasse
- Bagklap med hydraulikcylinder til åbning ved rengøring
- Udvendig stige på front og bagklap
- 4 trin indvendigt på venstre sidefjæl i for- og bagende
- Skvulpeplade foran og bagerst
- 2 stk. hydrauliske låg
- 3 stk. færgekroge pr. side
- 2 stk. rustfrie værktøjskasser i venstre side
- 1 stk. rustfri værktøjskasse i højre side
Den nye tip-traileren, der har tre ni-tons luftaffjedrede aksler med tromlebremser, er leveret af Anders K. Larsen fra Lastas Trucks Danmark A/S.
Lidt om Daka Denmark A/S:
- Daka Denmark A/S har fokus på genanvendelse af animalske biprodukter fra slagterier, kødindustrien og landbruget
- Daka producer fedtprodukter til husdyrfoder og til den kemiske industri, samt tørret plasma, der er godkendt til brug i levnedsmidler
- De øvrige animalske biprodukter forarbejder Daka primært til produkter, som anvendes til gødning og energiformål - eksempelvis til produktion af biodiesel
- Daka Denmark A/S er ejet af Saria Bio-Industries Denmark ApS, der er ejet af Saria Bio-Industries International Gmbh og Danish Crown A/S, hvor Saria Bio-Industries Denmark ApS er største aktionær
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Mandag var logistikkens dag i Odense
- Tysk transportkoncern har taget nybygget filial i Sverige i brug
- Bokstrailer kan læsses både bagfra og fra siden
- Lastbilglade drenge udløste alarm
- Nyt logistikcenter får solceller på taget og robotter som medarbejdere
- Alkoholpåvirket chauffør sov i sin lastbil med motoren i gang
- Trailer med gående gulv er ude på 15 meter
- Havneselskab ser nye muligheder med en tredie havn
- Fire halmballer for meget på ladet kostede 1.050 euro
- Spansk lastbilchauffør kørte 128 km i timen med defekt bremse
- Mindre transportfirma i Silkeborg er endt i Skifteretten
- Lagervirksomhed i Ølstykke er gået konkurs
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |