Fragtrute mellem Dublin og Liverpool er i gang
Torsdag 15. februar 2024 kl: 12:38
Af: Redaktionen
Det svenske færgerederi, Stena Line, har torsdag officielt påbegyndt sejladsen på rederiets nye fragtrute mellem Dublin i Irland og Birkenhead ved Liverpool i det vestlige England. Rederiet forventer kunne booste fragtkapaciteten yderligere med den nye rute efter et rekordår for rederiets ruter over Det Irske Hav i 2023
Den første afgang på den nye fragtrute var klokken 6.30 torsdag morgen fra Terminal 5 i havnen i Dublin Havn. Stena Line vil operere med daglige afgange om morgenen fra Dublin og have returafgange om aftenen fra 12 Quays Terminalen i Birkenhead ved Liverpool.
Den nye rute er Stena Lines syvende rute over Det Irske Hav. Udover den nye fragtrute mellem Dublin og Liverpool driver rederiet ruterne Belfast-Cairnryan, Belfast-Heysham, Belfast-Liverpool, Dublin-Holyhead, Rosslare-Fishguard og Rosslare-Cherbourg.
Rederiet har til at begynde med indsat færgen »Stena Horizon« på ruten, men ser på mulighederne for permanent at indsætte et fragtfartøj i stedet for.
I 2023 underskrev Stena Line en aftale med Peel Ports om at drive færgedrift fra 12 Quays Terminalen i Birkenhead ved Liverpool indtil år 2100.
Stena Line er et af Europas store færgerederier, og hvert år transporterer rederiets 39 fartøjer 6,5 millioner passagerer på sine 18 ruter i Nordeuropa, der sammenlagt har 26.000 færgeoverfarter hvert år. Stena Line har 5.900 ansatte og en årlig omsætning på 17 milliarder svenske kroner.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Rederikoncern har ændret kursen i tyrkisk logistikselskab
- Tog kørte 22.143 containere til og fra terminal i Göteborg
- Havn i nordvestvendsyssel oplevede ny fremgang
- Færgeforbindelse mellem Oslo og København har fået nyt navn
- Norgesfærge har fået et G på skorstenen
- Rederikoncern fragtede mindre gods med sine færger
- Mængderne af importgods steg i Sveriges største havn
- Containerrederierne sejler i nye alliancer
- Danske maritime virksomheder skal ikke bidrage til Ruslands krigsmaskine
- Vi ønsker ikke at bidrage til Ruslands krigsøkonomi
- Regeringen har lanceret en global strategi for maritim sikkerhed
- Sejlplan kan bevares
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |