DELEBILSSERVICE EFTER LUKNING AF ANDEN DELEBILSSERVICE:
Virksomheden Share Now lukker. Det har Arriva Danmark meddelt. Sammen med Share Now og andre aktører har en anden delebilsservice, GoMore, stået i spidsen for at ændre folks adfærd omkring deling af biler markant. Lukningen af Share Now får GoMore til at understrege, at selskabet vil fastholde udviklingen ved at få endnu flere til at dele allerede eksisterende biler
- Vores nærmiljø og livet i byerne har ikke brug for flere biler. Faktisk færre biler samlet set - og bedre udnyttede biler. Det er vemodigt at en deleøkonomisk ven trækker sig fra markedet, men vi ser det samtidig også som en mulighed for at gøre det nemmere for endnu flere at benytte sig af de biler, der allerede findes på gaderne i hovedstadsområdet, siger Matias Dalsgaard, der er administrerende direktør og Co-founder hos GoMore.
- København har ikke brug for flere biler. Der er allerede 5.000 aktive biler på GoMore i Danmark og 1.500 Nøglefri biler i GoMore i Danmark og 10.000 vis af brugere. Vi oplever stigende vækst på tværs af de seks lande vi er til stede i og forventer en fortsat stigning ind i 2024 og frem, siger han videre.
Ved at dele biler begrænses ressourcebelastningen og bilismen trækkes i en mere hensigtsmæssig retning. GoMore opfordrer bilister til at deltage i den såkaldte peer-to-peer delebilisme.
- Vi skal ikke sætte flere biler på gaden. Vi skal sætte fokus på de mange bilejere, vis biler står stille en meget stor del af tiden. Vi vil gå langt for at sikre, at delebilesmen i København ikke lider et knæk, men tværtimod oppes, siger Matias Dalsgaard, der fremhæver, at tænketanken Concito har påpeget, at 24 procent af klimaaftrykket i Danmark stammer fra transport.
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Magasinet Bus 12 - 2024 er udkommet
- Regionaltog på Sjælland åbner dørene for cykler uden billet
- Passagertallet stiger år for år
- Aarhus letbane vil købe otte 50 meter lange tog
- Modelbane på Hovedbanegården kørte 55.884 kroner ind
- Trafikselskab lægger billetsalget over i en anden app
- Næstved har fået en ny tankstation til lastbiler og andre store køretøjer
- Fredag 20. december 2024 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Kommuner og Staten skal have ansvaret for at drive den kollektive transport
- Svensk togoperatør har udvidet til daglig afgang mellem København og Stockholm
- Busser bliver undtaget i ny lov om nulemissionszoner
- Minister udskyder endnu en gang ændring af busloven
Skriv din kommentar:
København har ikke brug for flere biler
Onsdag 22. november 2023 kl: 17:54
Af: RedaktionenVirksomheden Share Now lukker. Det har Arriva Danmark meddelt. Sammen med Share Now og andre aktører har en anden delebilsservice, GoMore, stået i spidsen for at ændre folks adfærd omkring deling af biler markant. Lukningen af Share Now får GoMore til at understrege, at selskabet vil fastholde udviklingen ved at få endnu flere til at dele allerede eksisterende biler
- Vores nærmiljø og livet i byerne har ikke brug for flere biler. Faktisk færre biler samlet set - og bedre udnyttede biler. Det er vemodigt at en deleøkonomisk ven trækker sig fra markedet, men vi ser det samtidig også som en mulighed for at gøre det nemmere for endnu flere at benytte sig af de biler, der allerede findes på gaderne i hovedstadsområdet, siger Matias Dalsgaard, der er administrerende direktør og Co-founder hos GoMore.
- København har ikke brug for flere biler. Der er allerede 5.000 aktive biler på GoMore i Danmark og 1.500 Nøglefri biler i GoMore i Danmark og 10.000 vis af brugere. Vi oplever stigende vækst på tværs af de seks lande vi er til stede i og forventer en fortsat stigning ind i 2024 og frem, siger han videre.
Ved at dele biler begrænses ressourcebelastningen og bilismen trækkes i en mere hensigtsmæssig retning. GoMore opfordrer bilister til at deltage i den såkaldte peer-to-peer delebilisme.
- Vi skal ikke sætte flere biler på gaden. Vi skal sætte fokus på de mange bilejere, vis biler står stille en meget stor del af tiden. Vi vil gå langt for at sikre, at delebilesmen i København ikke lider et knæk, men tværtimod oppes, siger Matias Dalsgaard, der fremhæver, at tænketanken Concito har påpeget, at 24 procent af klimaaftrykket i Danmark stammer fra transport.
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Magasinet Bus 12 - 2024 er udkommet
- Regionaltog på Sjælland åbner dørene for cykler uden billet
- Passagertallet stiger år for år
- Aarhus letbane vil købe otte 50 meter lange tog
- Modelbane på Hovedbanegården kørte 55.884 kroner ind
- Trafikselskab lægger billetsalget over i en anden app
- Næstved har fået en ny tankstation til lastbiler og andre store køretøjer
- Fredag 20. december 2024 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Kommuner og Staten skal have ansvaret for at drive den kollektive transport
- Svensk togoperatør har udvidet til daglig afgang mellem København og Stockholm
- Busser bliver undtaget i ny lov om nulemissionszoner
- Minister udskyder endnu en gang ændring af busloven
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |