DELEBILSSERVICE EFTER LUKNING AF ANDEN DELEBILSSERVICE:
Virksomheden Share Now lukker. Det har Arriva Danmark meddelt. Sammen med Share Now og andre aktører har en anden delebilsservice, GoMore, stået i spidsen for at ændre folks adfærd omkring deling af biler markant. Lukningen af Share Now får GoMore til at understrege, at selskabet vil fastholde udviklingen ved at få endnu flere til at dele allerede eksisterende biler
- Vores nærmiljø og livet i byerne har ikke brug for flere biler. Faktisk færre biler samlet set - og bedre udnyttede biler. Det er vemodigt at en deleøkonomisk ven trækker sig fra markedet, men vi ser det samtidig også som en mulighed for at gøre det nemmere for endnu flere at benytte sig af de biler, der allerede findes på gaderne i hovedstadsområdet, siger Matias Dalsgaard, der er administrerende direktør og Co-founder hos GoMore.
- København har ikke brug for flere biler. Der er allerede 5.000 aktive biler på GoMore i Danmark og 1.500 Nøglefri biler i GoMore i Danmark og 10.000 vis af brugere. Vi oplever stigende vækst på tværs af de seks lande vi er til stede i og forventer en fortsat stigning ind i 2024 og frem, siger han videre.
Ved at dele biler begrænses ressourcebelastningen og bilismen trækkes i en mere hensigtsmæssig retning. GoMore opfordrer bilister til at deltage i den såkaldte peer-to-peer delebilisme.
- Vi skal ikke sætte flere biler på gaden. Vi skal sætte fokus på de mange bilejere, vis biler står stille en meget stor del af tiden. Vi vil gå langt for at sikre, at delebilesmen i København ikke lider et knæk, men tværtimod oppes, siger Matias Dalsgaard, der fremhæver, at tænketanken Concito har påpeget, at 24 procent af klimaaftrykket i Danmark stammer fra transport.
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Erhvervsskole i Esbjerg overtager midlertidigt udbuddet af uddannelser fra konkursramt AMU-center
- AMU-center i Esbjerg er gået konkurs
- Politiet sluttede festen for 13 ud af 14 partybusser - en festede dog videre og blev stoppet igen
- Kommuner og trafikselskaber ser potentiale i alternative busløsninger
- Fredag 6. december 2024 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Regionalbus har fået dieselmotor byttet ud med el-motor
- Esbjerg får endu et AMU-center
- Transportministeren vil med lovændring stille krav om egnede dæk i forhold til føret
- Batteriproduktionsfacilitet i Nürnberg skaber knap 350 nye arbejdspladser
- Magasinet Bus 11 - 2024 er udkommet
- Hollandske dieselmotorer skal drive polske bybusser i Rom
- Fejl på signalsystem undersøges af leverandøren
Skriv din kommentar:
København har ikke brug for flere biler
Onsdag 22. november 2023 kl: 17:54
Af: RedaktionenVirksomheden Share Now lukker. Det har Arriva Danmark meddelt. Sammen med Share Now og andre aktører har en anden delebilsservice, GoMore, stået i spidsen for at ændre folks adfærd omkring deling af biler markant. Lukningen af Share Now får GoMore til at understrege, at selskabet vil fastholde udviklingen ved at få endnu flere til at dele allerede eksisterende biler
- Vores nærmiljø og livet i byerne har ikke brug for flere biler. Faktisk færre biler samlet set - og bedre udnyttede biler. Det er vemodigt at en deleøkonomisk ven trækker sig fra markedet, men vi ser det samtidig også som en mulighed for at gøre det nemmere for endnu flere at benytte sig af de biler, der allerede findes på gaderne i hovedstadsområdet, siger Matias Dalsgaard, der er administrerende direktør og Co-founder hos GoMore.
- København har ikke brug for flere biler. Der er allerede 5.000 aktive biler på GoMore i Danmark og 1.500 Nøglefri biler i GoMore i Danmark og 10.000 vis af brugere. Vi oplever stigende vækst på tværs af de seks lande vi er til stede i og forventer en fortsat stigning ind i 2024 og frem, siger han videre.
Ved at dele biler begrænses ressourcebelastningen og bilismen trækkes i en mere hensigtsmæssig retning. GoMore opfordrer bilister til at deltage i den såkaldte peer-to-peer delebilisme.
- Vi skal ikke sætte flere biler på gaden. Vi skal sætte fokus på de mange bilejere, vis biler står stille en meget stor del af tiden. Vi vil gå langt for at sikre, at delebilesmen i København ikke lider et knæk, men tværtimod oppes, siger Matias Dalsgaard, der fremhæver, at tænketanken Concito har påpeget, at 24 procent af klimaaftrykket i Danmark stammer fra transport.
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Erhvervsskole i Esbjerg overtager midlertidigt udbuddet af uddannelser fra konkursramt AMU-center
- AMU-center i Esbjerg er gået konkurs
- Politiet sluttede festen for 13 ud af 14 partybusser - en festede dog videre og blev stoppet igen
- Kommuner og trafikselskaber ser potentiale i alternative busløsninger
- Fredag 6. december 2024 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Regionalbus har fået dieselmotor byttet ud med el-motor
- Esbjerg får endu et AMU-center
- Transportministeren vil med lovændring stille krav om egnede dæk i forhold til føret
- Batteriproduktionsfacilitet i Nürnberg skaber knap 350 nye arbejdspladser
- Magasinet Bus 11 - 2024 er udkommet
- Hollandske dieselmotorer skal drive polske bybusser i Rom
- Fejl på signalsystem undersøges af leverandøren
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |