Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      
PRODUKTCHEF:

Tiden med lastbiler startede i 1970

Torsdag 2. november 2023 kl: 12:40
Af: Redaktionen

Tiden med lastbiler startede i 1970
Henning Nielsen, der er produktchef hos Iveco i Norden og Baltikum, har 25 års jubilæum.

Henning Nielsen, der er produktchef hos Iveco i Norden og Baltikum, har 25 års jubilæum. Men hans tid med lastbiler startede betydeligt længere tilbage i tiden - til 1970, hvor han som 12-årig sad bag rattet i sin fars lastbil, mens den forsigtigt bumlede ned ad familiens private markvej. Han var heldigvis så lange, at han kunne nå pedalerne med fødderne. Siden har han trådt på mange pedaler

Til trods for, at der i 1970 var lang tid til, at 12-årige Henning kunne tage kørekort, kunne hans far ikke vente længere med at dele sin begejstring for at køre lastbil med sin søn.


Det gjorde indtryk på Henning Nielsen, og hvis ikke han allerede var fascineret af store maskiner og lastbiler, så var oplevelsen med til at sætte en kurs mod et langt arbejdsliv dedikeret store køretøjer.


Fascinationen til lastbilerne og friheden på vejen trak så meget i Henning Nielsen, at det, der startede som et studiejob under uddannelsen til maskiningeniør, blev en mangeårig fritidsinteresse og bibeskæftigelse - også mens han var ansat i andre firmaer.


I 1998 gik det hele op i en højere enhed, da en stilling som teknisk produktchef åbnede sig hos i Iveco. Siden 2001 har Henning Nielsen været produktchef for tunge lastbiler hos Iveco i Norden og Baltikum, og bidraget med sin store tekniske indsigt og innovative tilgang.


I sine 25 år hos Iveco Henning Nielsen markeret sig som trofast kollega. Han har blandt mange andre ting hjulpet til at navigere fra en tid med salgsrapporter på telefax og håndskrevne købsaftaler, til et moderne, effektivt ordresystem. 


Og taler man med Henning Nielsen om hans arbejde og om lastbiler, er det tydligt, at glæden og entusiasmen ved store køretøjer stadig brænder på fuldt blus. Han har ingen problemer med at følge med tiden og den elektriske udvikling skræmmer ham på ingen måde. Tværtimod. Han ser frem til de nye muligheder den bringer til branchen.









Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- De fem svenske havne i EU's TEN-T net bevarer deres status
- EU's transportnetværk er blevet revideret
- Aarhus Havn får EU-støtte til etablering af landstrøm til containerskibe
- Færgerederi har fået ny administrerende direktør
- Maskintrailer skal køre nordenfjords - og andre steder
- Del af Limfjordshavn bliver midlertidigt militært område
- 2023-resultat hos blomstertransporttør blev 85 procent mindre end året før
- Transportkoncern opnåede et mindre bruttoresultat med øgede markedsandele
- Vognmand i Vamdrup valgte city gardintrailer med en enkelt aksel
- Spørgsmål om overimplemetering bliver afgjort efter sommerferien
- Beløbsgrænse spænder ben for danske transportvirksomheder
- EU har skærpet sanktionerne mod Rusland og Belarus

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst