REDERIORGANISATION:
Denne uge deltager Torben Carlsen, der er administrerende direktør for DFDS og formand for Danske Rederier, i European Shipping Summit 2023 for at præsentere, hvordan Danske Rederiers prioriteter ser ud over for beslutningstagere i EU’s institutioner. Danske Rederier peger på, at ambitiøs regulering og investeringer i den grønne omstilling af skibsfarten er øverst på listen
Med to dages tekniske workshop'er og drøftelser med interessenter vil den europæiske skibsindustri samle relevante regulatorer, politikere og ledere fra skibsfarten til EU Shipping Summit 2023.
Topledelsen fra Danske Rederier vil sammen med et hold af specialister fra organisationen være i Bruxelles for at sikre, at Danske Rederiers prioriteter bliver hørt.
- Skibsindustrien står ved en afgørende skillevej. Fra dansk side har vi sat alle sejl for at nå vores mål om klimaneutral skibsfart inden 2050. Men skibsfarten kan ikke gøre dette alene. Vi har brug for, at alle trækker i samme retning, og vi skal investere i en grønnere fremtid. Det er min hovedbesked til alle deltagerne på EU Shipping Summit, siger Torben Carlsen, der er administrerende direktør for DFDS og formand for Danske Rederier.
Det to-dages arrangement inkluderer branchesessioner, netværksmuligheder og dialoger på højt niveau omkring nøgletemaer som miljø, mennesker og industri.
Onsdag vil Torben Carlsen deltage i en high-level debat med Beatriz Yordi, der er direktør for DG CLIMA, Karima Delli, der er formand for Transportudvalget i EU-Parlamentet, og William Todts, der er administrerende direktør for Transport & Environment.
Panelet vil blandt andet drøfte EU's klimapakke "Fit for 55" og hvordan man omsætter visionen til virkelighed.
- Det er nødvendigt, at de politiske myndigheder overvejer investeringsbehovene og udfordringerne i skibsfarten. Fit for 55 stimulerer både udbud og efterspørgsel, men det er afgørende at få prisen på grønne brændstoffer ned, siger Torben Carlsen og fortsætter:
- Den grønne omstilling af skibsfarten vil kræve samarbejde og massive investeringer både til søs og på land. Det bliver udfordrende, men selvfølgelig kan skibsfart blive grøn.
Interesserede kan se det fulde program for European Shipping Summit 2023 her:
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Søfartsstyrelsen fokuserer på sikkerhed til søs og miljøbeskyttelse på Skagen Red
- Tunge transporter med skrot og affald fra Norge er i fokus
- Havneselskab ser nye muligheder med en tredie havn
- Havneselskab fra Fredericia bliver medejer af Hanstholm Havn
- Bugserbåde skal sejle på biobrændstoffer
- Der skal mere strøm i havnene
- Havneselskab med tre havne tog imod godt en million krydstogtgæster
- Lokalt investeringsselskab køber sig ind i Esbjerg Havns ejendomsselskab
- Containerterminal får landstrøm med 50 procents støtte fra EU
- Rederikoncern forventer et mindre resultat
- Svensk rederi har overtaget danskbygget skib på Middelhavnsrute
- Fire havne i nordeuropa får EU-støtte til landstrøm til containerskibe
Skriv din kommentar:
EU skal investere i grønne brændstoffer
Tirsdag 19. september 2023 kl: 13:02
Af: RedaktionenDenne uge deltager Torben Carlsen, der er administrerende direktør for DFDS og formand for Danske Rederier, i European Shipping Summit 2023 for at præsentere, hvordan Danske Rederiers prioriteter ser ud over for beslutningstagere i EU’s institutioner. Danske Rederier peger på, at ambitiøs regulering og investeringer i den grønne omstilling af skibsfarten er øverst på listen
Med to dages tekniske workshop'er og drøftelser med interessenter vil den europæiske skibsindustri samle relevante regulatorer, politikere og ledere fra skibsfarten til EU Shipping Summit 2023.
Topledelsen fra Danske Rederier vil sammen med et hold af specialister fra organisationen være i Bruxelles for at sikre, at Danske Rederiers prioriteter bliver hørt.
- Skibsindustrien står ved en afgørende skillevej. Fra dansk side har vi sat alle sejl for at nå vores mål om klimaneutral skibsfart inden 2050. Men skibsfarten kan ikke gøre dette alene. Vi har brug for, at alle trækker i samme retning, og vi skal investere i en grønnere fremtid. Det er min hovedbesked til alle deltagerne på EU Shipping Summit, siger Torben Carlsen, der er administrerende direktør for DFDS og formand for Danske Rederier.
Det to-dages arrangement inkluderer branchesessioner, netværksmuligheder og dialoger på højt niveau omkring nøgletemaer som miljø, mennesker og industri.
Onsdag vil Torben Carlsen deltage i en high-level debat med Beatriz Yordi, der er direktør for DG CLIMA, Karima Delli, der er formand for Transportudvalget i EU-Parlamentet, og William Todts, der er administrerende direktør for Transport & Environment.
Panelet vil blandt andet drøfte EU's klimapakke "Fit for 55" og hvordan man omsætter visionen til virkelighed.
- Det er nødvendigt, at de politiske myndigheder overvejer investeringsbehovene og udfordringerne i skibsfarten. Fit for 55 stimulerer både udbud og efterspørgsel, men det er afgørende at få prisen på grønne brændstoffer ned, siger Torben Carlsen og fortsætter:
- Den grønne omstilling af skibsfarten vil kræve samarbejde og massive investeringer både til søs og på land. Det bliver udfordrende, men selvfølgelig kan skibsfart blive grøn.
Interesserede kan se det fulde program for European Shipping Summit 2023 her:
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Søfartsstyrelsen fokuserer på sikkerhed til søs og miljøbeskyttelse på Skagen Red
- Tunge transporter med skrot og affald fra Norge er i fokus
- Havneselskab ser nye muligheder med en tredie havn
- Havneselskab fra Fredericia bliver medejer af Hanstholm Havn
- Bugserbåde skal sejle på biobrændstoffer
- Der skal mere strøm i havnene
- Havneselskab med tre havne tog imod godt en million krydstogtgæster
- Lokalt investeringsselskab køber sig ind i Esbjerg Havns ejendomsselskab
- Containerterminal får landstrøm med 50 procents støtte fra EU
- Rederikoncern forventer et mindre resultat
- Svensk rederi har overtaget danskbygget skib på Middelhavnsrute
- Fire havne i nordeuropa får EU-støtte til landstrøm til containerskibe
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |