REDERIET DFDS:
Den danske rederikoncern, DFDS, oplyser, at de samlede mængder gods, som rederiets skibe har fragtet på rederiets forskellige ruter, nærmer sig 2022-niveauet
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Sydvestjysk havn bygger lager- og montagehal
- Tunge transporter med skrot og affald fra Norge er i fokus
- Lastbil dryssede jord og småsten på Sydmotorvejen
- Mandag var logistikkens dag i Odense
- Tysk transportkoncern har taget nybygget filial i Sverige i brug
- Bokstrailer kan læsses både bagfra og fra siden
- Lastbilglade drenge udløste alarm
- Nyt logistikcenter får solceller på taget og robotter som medarbejdere
- Alkoholpåvirket chauffør sov i sin lastbil med motoren i gang
- Trailer med gående gulv er ude på 15 meter
- Havneselskab ser nye muligheder med en tredie havn
- Fire halmballer for meget på ladet kostede 1.050 euro
Skriv din kommentar:
Fragtmængderne nærmer sig 2022
Onsdag 13. september 2023 kl: 09:51
Af: RedaktionenDen danske rederikoncern, DFDS, oplyser, at de samlede mængder gods, som rederiets skibe har fragtet på rederiets forskellige ruter, nærmer sig 2022-niveauet
De samlede mængder, som DFDS' skibe havde med om bord i august i år, lå 4,6 procent lavere end i samme måned sidste år. Når man justerer for forretningsområdet Channel - ruterne over Den Engelske Kanal, endte mængderne på et nievau, der lå 1,6 procent lavere end i 2022.
DFDS oplyser, at mængderne på rederiets ruter over Nordsøen var højere end sidste år drevet af øgede mængder på de fleste ruter. I Middelhavet var mængderne lavere end sidste år som følge af tiltag til at sænke inflationen i Tyrkiet og lavere efterspørgsel i Europa.
På Den Engelske Kanal - forretningsområdet Channel - var mængderne lavere end i 2022, hvilket fortsat afspejler en omfordeling af markedsandele i august 2022 i kølvandet på en færgekonkurrents suspendering af sejladser i 2022.
Mængderne i Østersøen kom stadig tættere på niveauet i 2022 og én rutes mængder var højere end sidste år.
For de seneste tolv måneder 2023-22 var der en nedgang i de samlede transporterede fragt-lanemeter på 10,9 procent fra 43,4 millioner i 2022-21 til 38,7 millioner i 2023-22. Nedgangen var 4,2 procent justeret for forretningsområdet Channel.
Når det gælder det selvgående gods - passagerne - fragtede DFDS' færger 2,8 procent flere passagerer i august i år end i samme måned sidste år. Fremgangen var på alle tre passagerområder.
Antallet af biler var 0,8 procent lavere på grund af hovedsage-ligt færre biler mellem Holland og Storbritannien.
For de seneste tolv måneder 2023-22 steg det samlede antal passagerer med 48 procent fra 3,0 millioner i 2022-21 til 4,4 millioner i 2023-22.
DFDS oplyser, at mængderne på rederiets ruter over Nordsøen var højere end sidste år drevet af øgede mængder på de fleste ruter. I Middelhavet var mængderne lavere end sidste år som følge af tiltag til at sænke inflationen i Tyrkiet og lavere efterspørgsel i Europa.
På Den Engelske Kanal - forretningsområdet Channel - var mængderne lavere end i 2022, hvilket fortsat afspejler en omfordeling af markedsandele i august 2022 i kølvandet på en færgekonkurrents suspendering af sejladser i 2022.
Mængderne i Østersøen kom stadig tættere på niveauet i 2022 og én rutes mængder var højere end sidste år.
For de seneste tolv måneder 2023-22 var der en nedgang i de samlede transporterede fragt-lanemeter på 10,9 procent fra 43,4 millioner i 2022-21 til 38,7 millioner i 2023-22. Nedgangen var 4,2 procent justeret for forretningsområdet Channel.
Når det gælder det selvgående gods - passagerne - fragtede DFDS' færger 2,8 procent flere passagerer i august i år end i samme måned sidste år. Fremgangen var på alle tre passagerområder.
Antallet af biler var 0,8 procent lavere på grund af hovedsage-ligt færre biler mellem Holland og Storbritannien.
For de seneste tolv måneder 2023-22 steg det samlede antal passagerer med 48 procent fra 3,0 millioner i 2022-21 til 4,4 millioner i 2023-22.
DFDS færgemængder | ||||||||
August | Seneste tolv måneder | |||||||
Fragt | 2021 | 2022 | 2023 | Ændr. | 2021-20 | 2022-21 | 2023-22 | |
Lanemeter, '000 | 3.202 | 3.120 | 2.976 | -4,6 % | 43.884 | 43.419 | 38.666 | |
Passager | 2021 | 2022 | 2023 | Ændr. | 2021-20 | 2022-21 | 2023-22 | |
Passagerer, '000 | 157 | 694 | 714 | 2,8 % | 735 | 2.987 | 4.420 |
(Kilde og tabel: DFDS)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Sydvestjysk havn bygger lager- og montagehal
- Tunge transporter med skrot og affald fra Norge er i fokus
- Lastbil dryssede jord og småsten på Sydmotorvejen
- Mandag var logistikkens dag i Odense
- Tysk transportkoncern har taget nybygget filial i Sverige i brug
- Bokstrailer kan læsses både bagfra og fra siden
- Lastbilglade drenge udløste alarm
- Nyt logistikcenter får solceller på taget og robotter som medarbejdere
- Alkoholpåvirket chauffør sov i sin lastbil med motoren i gang
- Trailer med gående gulv er ude på 15 meter
- Havneselskab ser nye muligheder med en tredie havn
- Fire halmballer for meget på ladet kostede 1.050 euro
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |