Skovservicefirma i Vestjylland valgte overføringsanhænger i Østjylland
Fredag 30. september 2022 kl: 11:42
Af: Redaktionen
Lastas i Hedensted har fornyligt leveret en tre-akslet Kel-Berg overføringsanhænger til virksomheden AB Skovservice i Skave lidt øst for Holstebro. AB Skovservice, der ejes og drives af Carsten Villadsen, har en halv snes medarbejdere, der er beskæftige med skovservice
Om den nye tre-akslede overførselsanhænger:
Chassis opbygning:
- Længdevanger opsvejst i I-profil
- Vridningsstabiliserede forstærkningsplader i bagenden og ved tip-stemplet
- Justerbar bagende til containere i længde af 6.500 mm til 7.000 mm
- Anhængeren er opbygget til containere med indvendige og udvendige ruller i 160 mm. og 220 mm
- Ca. to trediedele af anhængerens længde er fremstillet som tre-vejs tipramme
- Pneumatisk nedknækbar træktriangel
- Underkørings kofanger er flyttet 250 mm bagud
- Monteret med iodelygter
Anhængeren er leveret med tre ni-tons luftaffjedrede aksler med tromlebremser. Anden aksel er med liftfunktion. Akselafstanden imellem anden og tredie aksel ca. 1.450 mm.
Den nye overføringsanhænger er leveret af Jan Bertelsen fra Lastas Trucks Danmark A/S.
Lidt om AB Skovservice:
- AB Skovservice har egen vognmandsafdeling og er derfor uafhængige af andre omkring levering og afhentning af materialer.
- AB Skovservice beskæftiger sig med containerkørsel, maskintransport med entreprenør- og skovmaskiner samt jordkørsel
- Derudover knuser de halm, dybstrøelse og lignende til biogas og flis til fjernvarmeværker
- Firmaets slogan er: “Vi knuser alt undtagen jern, sten og kærestesorger”
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Knap halvdelen overtrådte reglerne
- Transportvirksomhed i Herning har sat en krog i elektriske transporter
- Transportvirksomhed i Kolding har fået sit eget navn
- Den nye Storstrømsbro er klar til de første trafikanter til februar
- Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Færdselsstyrelsen ændrer praksis med tilsyn for at skabe større effekt
- Hollandsk distributionsbil er en alsidig distributionslastbil
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- EU-Kommissionen har skiftet kurs - lastbiler bliver undtaget
- Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |




