Klik venligst



Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Franske varebiler skal kunne konverteres fra diesel og benzin til el

Fredag 12. august 2022 kl: 11:41
Share  


Af: Redaktionen

Franske Renault har netop indgået et strategisk partnerskab med virksomheden Phoenix Mobility om udviklingen af et retrofit kit til varebiler, så de kan konverteres fra benzin og diesel til el

Renault Group og Phoenix Mobility, der har base i Grenoble og specialiserer sig i konvertering af konventionelle biler til elbiler, har netop underskrevet et ”letter of intent” – eller på dansk en hensigtserklæring - om udviklingen af et retrofit kit, der vil være det første af sin slags på det franske marked.


Løsningen gør det muligt at konverterer en benzin- eller diesel-varebil til en el-bil. Første skridt i samarbejdet bliver at udvikle et kit, der kan anvendes til Renault Master. I alt er det hensigten at udvikle, markedsføre og sælge 1.000 retrofit kit og dermed i stor skala demonstrere overfor de professionelle brugere alle de åbenlyse fordele, der er ved at skifte til el. 


I første omgang skal der udvikles et kit til Renault Master, men efterfølgende vil der også komme løsninger til andre modeller. Det er tanken, at de første fabriksfremstillede retro fit kits skal være klar i 2023.


- Projektet er endnu et element i Renault's strategi om at gøre Re-Factory fabrikken i Flins til det første anlæg dedikeret til cirkulær økonomi, siger Francois Delion, der er eftermarkedsdirektør i Renault Group.






Klik venligst

© Copyright 2022 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Amerikansk koncern vil køre elektrisk i Tyskland med svenske lastbiler
- Bro skal være verdens mest bæredygtige bro - ikke blot trafikmæssigt
- Seks nye containerskibe kan nedbringe CO2-udslippet med 800.000 ton årligt
- Elektrisk vogntog kører med flyveaske fra kraftværk
- Debatten om fremtidens klimarolle for fly er fordomsfuld og kørt af sporet
- Brint-elektrisk tog kørte 1.175 kilometer på en tankfuld
- Fredag 30. september 2022 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Politisk erklæring skal bane vejen for grænseoverskridende transport af CO2 til geologisk lagring
- Nul-emissions taxier tager over i Københavns Lufthavn
- Midtjyske politikere stopper midlertidigt for biodiesel i regionale busser
- Nyt samarbejde mellem seks have skal hjælpe med at løse kapacitetsproblemer for europæisk havvind
- Nyt demo-lastbildæk er fremstillet af 63 procent bæredygtige materialer

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst