Færgerederi trækker havn i retten
Torsdag 7. oktober 2021 kl: 11:22
Af: RedaktionenFærgeselskabet Molslinjen, der også driver Bornholmslinjen, har anlagt en sag ved Sø- og Handelsretten omkring Rønne Havn A/S’ rabatstruktur og prissætning
Den nye konkurrenceretssag omkring Rønne Havn A/S' rabatstruktur og prissætning kommer bag på Rønne Havn A/S, der i 2018 blev frikendt i en lignende sag ved Konkurrencestyrelsen. Fredag 7. maj i år fik Rønne Havn A/S medhold i en lignende sag omkring havnens rabatstrukturer ved Sø- og Handelsretten. Den seneste sag var anlagt af den tidligere operatør, Danske Færger, som i efteråret 2018 blev overtaget af Molslinjen.
- I afgørelsen 7. maj fik vi rettens ord for, at vi som havn kan ændre i vores rabatstruktur. Vi troede, at den afgørelse havde lukket enhver diskussion om, hvorvidt vi som havn kan ændre i vores rabatstruktur og priser, siger Thomas Bendtsen, der er administrerende direktør i Rønne Havn A/S.
Hen peger på, at Rønne Havn A/S tager en kommende retssag mod Molslinjen med "ophøjet ro".
- Det er en vigtig og central forudsætning for at kunne drive virksomhed, at man kan ændre sin rabatstruktur. Vi vil selvfølgelig gerne have været sagen foruden, men vi føler os omvendt sikre på, at Sø- og Handelsretten vil komme frem til samme konklusion som sidst sagen var oppe, siger Thomas Bendtsen.
- Det er en vigtig og central forudsætning for at kunne drive virksomhed, at man kan ændre sin rabatstruktur. Vi vil selvfølgelig gerne have været sagen foruden, men vi føler os omvendt sikre på, at Sø- og Handelsretten vil komme frem til samme konklusion som sidst sagen var oppe, siger Thomas Bendtsen.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Britisk rederi-koncern udvider kapaciteten til og fra Tilbury øst for London
- Omsætningen steg hos dansk rederikoncern
- Ny EU-aftale om CO2-beregning er en god nyhed
- Antallet af konkurser faldt i oktober - med store forskelle mellem regioner og brancher
- Ny fabrik i Fredericia skal håndtere tre millioner dåser og flasker - dagligt
- Rederikoncern vil skære sine omkostninger ned med 300 millioner kroner
- Øresundshavn tester rengøringsrobot til containere
- EU-formandskabet lukker foreløbig aftale om opgørelse af drivhusgasemissioner fra transporttjenester
- El-lastbil kører 1.000 kilometer dagligt - fem dage om ugen
- Lastbil og busser kan tanke flydende brændstof på nyt anlæg i Viborg
- Svensk-dansk postkoncern udsteder endnu en grøn obligation
- Ny slamsuger til udlejning er med fire luftaffjedrede aksler
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





