TYSK LASTBILPRODUCENT OM NYE MODELLER I EUROPA:

Fremtidens tunge transport skal som alt andet køre mod CO2-neutralitet. Den tyske producent af lastbiler - Mercedes-Benz Trucks - har lagt en strategi, der peger på, at mere end hver anden lastbil fra den tyske producent være et nul-emission-køretøj i 2030. Senest i 2039 skal det være helt slut med diesel og andre fossile brændstoffer for alle nye modeller i Europa
Mercedes-Benz satser på el- og brintteknologi, som både sikrer 100 procent lokalt emissionsfri drift, minimal støj, stor trækkraft og mulighed for lang rækkevidde og hurtig optankning. Den øverste chef for Mercedes-Benz Trucks, Karin Rådström, der tidligere har været ansat i svenske Scania, er overbevist om, at begge teknologier er nødvendige for at kunne udfase de fossile brændstoffer.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Vej-entreprenør skærer ned på CO2-udledningen
- Sikkerhed for chauffører og bude får særlig opmærksomhed op til jul
- Hirtshals Havn lægger arealer til stor beredskabsøvelse
- Entreprenør på Nordøstfyn har fået fire-akslet tip-trailer ti freelance-opgaver
- Sydvestjysk havn er blevet medlem af nordeuropæiske havneorganisation
- EU-Kommissionen spørger efter flere oplysninger om danske vejafgiftsbøder
- Midtjysk tankvognsvirksomhed skifter ejer
- Bruttoprisen på dieselolie har svinget 1.80 kroner i løbet af året
- Energisekslaber får forbud mod vejledende priser på brændstof
- Bekendtgørelse om hastighedsbegrænsere træder i kraft
- Den ene lastbil svinge kraftigt til venstre forud for ulykken
- Femern Bælt-forbindelsen kan skabe øget risiko for trængsel på veje og jernbaner
Skriv din kommentar:
Senest i 2039 er det slut med diesel og andre fossile brændstoffer
Onsdag 29. september 2021 kl: 12:49
Af: Redaktionen
Fremtidens tunge transport skal som alt andet køre mod CO2-neutralitet. Den tyske producent af lastbiler - Mercedes-Benz Trucks - har lagt en strategi, der peger på, at mere end hver anden lastbil fra den tyske producent være et nul-emission-køretøj i 2030. Senest i 2039 skal det være helt slut med diesel og andre fossile brændstoffer for alle nye modeller i Europa
Mercedes-Benz satser på el- og brintteknologi, som både sikrer 100 procent lokalt emissionsfri drift, minimal støj, stor trækkraft og mulighed for lang rækkevidde og hurtig optankning. Den øverste chef for Mercedes-Benz Trucks, Karin Rådström, der tidligere har været ansat i svenske Scania, er overbevist om, at begge teknologier er nødvendige for at kunne udfase de fossile brændstoffer.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Vej-entreprenør skærer ned på CO2-udledningen
- Sikkerhed for chauffører og bude får særlig opmærksomhed op til jul
- Hirtshals Havn lægger arealer til stor beredskabsøvelse
- Entreprenør på Nordøstfyn har fået fire-akslet tip-trailer ti freelance-opgaver
- Sydvestjysk havn er blevet medlem af nordeuropæiske havneorganisation
- EU-Kommissionen spørger efter flere oplysninger om danske vejafgiftsbøder
- Midtjysk tankvognsvirksomhed skifter ejer
- Bruttoprisen på dieselolie har svinget 1.80 kroner i løbet af året
- Energisekslaber får forbud mod vejledende priser på brændstof
- Bekendtgørelse om hastighedsbegrænsere træder i kraft
- Den ene lastbil svinge kraftigt til venstre forud for ulykken
- Femern Bælt-forbindelsen kan skabe øget risiko for trængsel på veje og jernbaner
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)




