Svensk rederi får første af to forlængede ro/pax-skibe leveret
Fredag 18. juni 2021 kl: 11:37
Af: Redaktionen
Stena Line modtog fredag officielt modtaget sin nye ro/pax-færge »Stena Scandia«, der skal sejle på rederiets rute mellem Nynäshamn ved Stockholm og den lettiske havneby Ventspils. Ro/pax-færgen er den første af to skibe bygget i 2005 på det italienske værft Cantiere Navale Visentini, som Stena Line får forlænget på Sedef-værftet i Tuzla i Tyrkiet
»Stena Scandia«, der tidligere hed »Stena Lagan«, er blevet forlænget med 36 meter. Det er sket ved at skære skibet over på midten og indsætte en ny midtersektion. Samme operation skal søsterskibet »Stena Mersey« gennemgå. Når denne operation er overstået vi skibet komme til at sejle under navnet »Stena Baltica«.
Efter forlængelsen vil ro/pax-skibene være 222 meter lange og have en kapacitet på 970 passagerer, 202 kahytter og 2.875 lanemeter.

.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Fjordhavn konstaterer fremgang
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
- Danske havne sætter containerrekord
- Special-rederi overtager to SOV-skibe
- Havn ansætter vicedirektør i Trafikstyrelsen som midlertidig direktør
- Havnebestyrelse vil have ny direktørprofil - direktør forlader sin stilling
- Antallet af færgepassagerer, der sejler elektrisk, vil blive fordoblet de kommende år
- To tredjedele anser teknologi for at være afgørende for vækst
- Havneselskab vinder global bæredygtighedspris for krydstogtterminaler
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)




