Det ene rederi hjælper det andet
Mandag 26. april 2021 kl: 13:33
Af: Redaktionen
Fragt- og passagerfærgen »Hammershus«, som Molslinjen fik leveret som nybygning i 2018 fra det finske værft Rauma Marine Constructions Oy, skal på sit første dok-ophold. Det betyder, at turene mellem Rønne og Køge fra 2. maj og frem til 16. maj skal passes af ro/pax-skibet »Povl Anker« og ro/ro-skibet »Ark Futura«, som Molslinjen har lejet hos DFDS
Opgaverne, mens »Hammershus« er i dok hos Orskov Yard i Frederikshavn, bliver fordelt, så »Ark Futura« kommer til at tage fragt-slæbet, mens »Poul Anker« skal trækkes med passagerer og personbiler
Løsningen med at fordele opgaverne mellem »Povl Anker« og en lånt færge, er brugt tidligere.
Da »Ark Futura« er for stort et skib til at kunne lægge til i Leje 3, skal skibet bruge Krydstogtkajen. Da »Ark Futura« som ro/ro-skib ikke medtager passagerer, sejler »Povl Anker« sejler på samme rute med passagerer og personbiler.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Staten eksproprierer Halsskov Færgehavn
- - Vi bliver CO2-neutrale i 2030
- Østjysk storhavn har sat ny conntainerrekord
- Århundredets storm rammer havneudvidelse - i bølgebassin indendøre
- Containerrederi sejler på ny rute mellem Aarhus og Baltikum
- Lastbilproducent indleder partnerskab med værftkoncern og havnselskab
- København kåret som Europas førende krydstogthavn for andet år i træk
- Elektrisk færge med dieselgeneratorer er på vej til danske farvande
- Besætning på liberiansk skib smed affald over bord i Østersøen
- Transportselskab har offentliggjort sin første årsrapport som transportselskab
- Ø-færger sætter farten ned for at spare brændstof
- Færgerederi var 363 passagerer fra et sætte ny rekord
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |




