Det ene rederi hjælper det andet
Mandag 26. april 2021 kl: 13:33
Af: Redaktionen
Fragt- og passagerfærgen »Hammershus«, som Molslinjen fik leveret som nybygning i 2018 fra det finske værft Rauma Marine Constructions Oy, skal på sit første dok-ophold. Det betyder, at turene mellem Rønne og Køge fra 2. maj og frem til 16. maj skal passes af ro/pax-skibet »Povl Anker« og ro/ro-skibet »Ark Futura«, som Molslinjen har lejet hos DFDS
Opgaverne, mens »Hammershus« er i dok hos Orskov Yard i Frederikshavn, bliver fordelt, så »Ark Futura« kommer til at tage fragt-slæbet, mens »Poul Anker« skal trækkes med passagerer og personbiler
Løsningen med at fordele opgaverne mellem »Povl Anker« og en lånt færge, er brugt tidligere.
Da »Ark Futura« er for stort et skib til at kunne lægge til i Leje 3, skal skibet bruge Krydstogtkajen. Da »Ark Futura« som ro/ro-skib ikke medtager passagerer, sejler »Povl Anker« sejler på samme rute med passagerer og personbiler.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Specialkøretøj skal køre ud i Limfjorden
- Ombygning af færge til el-drift tager længere tid end forventet
- Fjordhavn konstaterer fremgang
- Sydjysk fjordhavn forenkler adgangen til sikrede områder
- Verdens største batterielektriske hurtigfærge har fået gang i motorerne
- Danske havne sætter containerrekord
- Special-rederi overtager to SOV-skibe
- Havn ansætter vicedirektør i Trafikstyrelsen som midlertidig direktør
- Havnebestyrelse vil have ny direktørprofil - direktør forlader sin stilling
- Antallet af færgepassagerer, der sejler elektrisk, vil blive fordoblet de kommende år
- To tredjedele anser teknologi for at være afgørende for vækst
- Havneselskab vinder global bæredygtighedspris for krydstogtterminaler
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |




