Helsingør-vognmand vendte blikket fra øst mod sydvest
Mandag 29. marts 2021 kl: 15:04
Af: Redaktionen

Der gik under tre uger, fra vognmandsfirmaet Durafour i Helsingør besluttede sig for at investere i en ny fire-akslet DAF XF fra Nyscan Trucks, til den var klar til levering i firmafarver på hjemmeadressen. Med den nye lastbil fik DAF brudt vognmandens 43 år lange forkærlighed for svenske lastbiler. Siden etableringen i 1978 havde Darafour udelikkende havde kørt med et af de svenske lastbilmærker
- Der er to grunde til, at vi har fået vores første DAF, siger vognmand Nicolai Durafour, der driver vognmandsfirmaet Durafour i Helsingør, som blev grundlagt af hans far Finn Durafour.

Den nye fire-akslede DAF XF530 har tandembogie og hydraulisk styret bogieaksel bag tandemakslerne. Den er opbygget med et Joab EcoDrive kroghejs med 24 tons ophaler- og tip-kapacitet for krog-containere på op til 7,5 meter. Bagerst er der monteret et Rockinger-træktøj, så lastbilen også kan køre med en tilhørende tre-akslet overføringshænger.
Transport af containerlad med mange typer forskelligt indhold er Vognmand Durafour's specialitet. Virksomheden udfører eksempelvis traditionel entreprenørkørsel med sand, grus og sten over store dele af Sjælland samt tømning af containere fra kommunale genbrugspladser lokalt i Helsingør og Nordsjælland. Det sker med en vognpark på fem nyere lastbiler, der alle er opbygget med hejselad - heraf er to desuden opbygget med kran. Ud over sine fem egne biler beskæftiger Vognmand Durafour også et sted mellem tre og seks indlejede biler afhængig af sæsonen.

Med til historien hører også, at Danny Madsen faktisk bor i Køge og har masser af kørselsopgaver i hele det storkøbenhavnske område.

Forventer lavere omkostninger
- Vi forventer markant lavere driftsomkostninger på den nye DAF end på en tilsvarende bil fra vores tidligere leverandør. Vi har store forventninger til brændstoføkonomien baseret på erfaringer fra vores kolleger, og prisen på servicekontrakten er også meget attraktiv, påpeger Nicolai Durafour og fortsætter:
- Derfor er der faktisk et par hollændere mere på vej til vores vognpark i den kommende tid.

- Vi forventer markant lavere driftsomkostninger på den nye DAF end på en tilsvarende bil fra vores tidligere leverandør. Vi har store forventninger til brændstoføkonomien baseret på erfaringer fra vores kolleger, og prisen på servicekontrakten er også meget attraktiv, påpeger Nicolai Durafour og fortsætter:
- Derfor er der faktisk et par hollændere mere på vej til vores vognpark i den kommende tid.

.jpg)
© Copyright 2021 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Intermodal togoperatør udvider forbindelser til Østeuropa
- Politiet åbner en række nye nærpolitienheder
- Udløbsdatoen er udskudt for en række kort og beviser på transportområdet
- Polsk lastbil kørte med manipuleret takograf
- Tysk transportkoncern er tilfreds med 2020-resultatet
- Transportkoncern vil betale mere
- MAN har distribueret komfort og køreegenskaber helt ud i sine TGL- og TGM-lastbiler
- Svensk lastbilproducent får designpris for ny model
- Vognmand i Virring valgte vogn fra Vestsverige
- Dansk rederikoncern får flere trækkere fra vestsvensk lastbilproducent
- Hver fjerde transportvirksomhed vil øge antallet af lærlinge
- Arbejdsgiverorganisation kommenterer udspil om infrastrukturen
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |