Der er stadig is på vandet
Onsdag 24. februar 2021 kl: 09:11
Af: RedaktionenMED FILM-KLIP: Forsvarets ismeldere har stadig noget at observere. Tirsdag 23. februar så deres liste således ud. Og så har vi ladet os inspirere og fundet et par film på nettet, der viser, hvordan vintre med is i Danmark også kan se ud
Ismelding for de danske farvande 23. februar 2021.
Jyllands Vestkyst:
- Is frit.
Limfjorden:
- Lemvig havn og Lem Vig, spredt drivis, 10 til 15 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Oddesund, åben vand, mindre end 5 cm tyk, kvadderis. Skibsfart uhindret.
- Struer Venøsund, isfrit. Skibsfart uhindret.
- Struer, havnen, isfrit. Skibsfart uhindret.
- Nykøbing Mors, Sallingsund, isfrit, mindre end 5 cm tyk, kvadderis. Skibsfart uhindret.
- Nykøbing Mors, havnen, åben vand, mindre end 5 cm tyk, rådden is. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Løgstør bredning, fast is, 10 til 15 cm tyk, overlappende is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Skive, fjorden til Lundøhage, åben drivis, 5 til 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Løgstør, farvandet mod øst, åben vand, 5 til 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Aalborg, fjorden udfor byen, spredt drivis, 5 til 10 cm tyk, kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
Jyllands Østkyst:
- Hadsund, fjorden, åben vand, mindre end 5 cm tyk, kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Vejle havn og inderfjord, spredt drivis, mindre end 5 cm tyk, kvadderis. Skibsfart uhindret.
Fyn:
- Odense, havn og kanal, åben vand, 5 til 10 cm tyk, kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Odense fjorden, åben vand, 5 til 10 cm tyk, kvadderis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
Sjælland:
- Frederikssund, fjorden nord for Frederikssund, fastis, 5 til 10 cm tyk, mellem isflager. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Frederikssund havn, fastis, 5 til 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Præstø havn og indsejling, fastis med drivis udenfor, mindre end 5 cm tyk, smeltevandspytter på overfladen. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
Lolland Falster:
- Nykøbing Falster, sundet nordefter, spredt drivis, mindre end 5 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Nykøbing Falster, havn og sund udfor, isfrit, mindre end 5 cm tyk, kvadderis. Skibsfart uhindret.
Bornholm:
- Isfrit.
Hvis man er interesseret i at se, hvordan en isvinter kan se ud, så har vi fundet et par små film på youtube, som kan ses her:
Isvinter 1978-79
En underlig fisk - 1987
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Bilister i el-biler vælger færgen over Kattegat
- Sveriges største containerhavn får ny direkte forbindelse til Asien
- Martin industrivirksomhed har fået ny ejer og nyt navn
- Fem 13-liters tilpassede lastbilmotorer driver indlandsfragtskib
- Flere tog med færgerne over Øresund
- Færgebatterier kan bruges som energilager på land
- Danmarks største rederikoncern har fået en bøde på 10 millioner kroner i fusionssag
- Havneselskab får kapitalfond som medejer
- Øresundslinjen har overtrådt sit tilsagn til Konkurrencerådet
- Brancheorganisation på energiområdet får ny politisk chef
- Hybrid ro/ro-færge til Det Irske Hav bliver testet i Kina
- Rute mellem Esbjerg og England startede for 150 år siden
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |