Vejret slår om til tø - men is tager tid om at smelte
Tirsdag 16. februar 2021 kl: 11:04
Af: RedaktionenDet næste stykke tid vil der stadig være is mange stede i de indere danske farvande. Ismeldingen fra Forsvarets Ismeldetjeneste offentliggjort mandag ser sådan ud:
Jyllands Vestkyst:
- Is frit.
Limfjorden:
- Lemvig havn og Lem Vig, fastis, 15 til 30 cm tyk, rådden is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Oddesund, åben drivis, 5 til 10 cm cm tyk, små isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Struer Venøsund, spredt drivis, 5 til 10 cm tyk, tallerkenis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Struer, havnen, spredt drivis, 5 til 10 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Nykøbing Mors, Sallingsund, fast is, 10 til 15 cm tyk, overlappende is. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Nykøbing Mors, havnen, fast is, 15 til 30 cm tyk, overlappende is. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Løgstør bredning, fastis, 10 til 15 cm tyk, overlappende is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Livø Bredning, fastis, 10 til 15 cm tyk, overlappende is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Skive, fjorden til Lundøhage, kompakt drivis, 15 til 30 cm tyk, kompakt kvadderis. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Skiv havn, kompakt drivis, 15 til 30 cm tyk, kompakt kvadderis. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Løgstør, farvandet mod øst, kompact drivis, 15 til 30 cm tyk, overlappende pakis. Sejlads indstillet indtil videre.
- Aalborg, fjorden udfor byen, tæt drivis, 10 til 15 cm tyk, tallerkenis. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
Jyllands Østkyst:
- Sæby havnen, fastis, 10 til 15 cm tyk, overlappende is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Sæby, farvandet udfor, isfrit.Skibsfart uhindret.
- Hadsund, fjorden, tæt drivis, 10 til 15 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Vejle havn og inderfjord, kompakt drivis, 10 til 15 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads foregår i rende uden isbryderhjælp.
- Egernsund, åben drivis, is mindre end 5 cm tyk, små isflager. Skibsfart uhindret.
- Egernsund, fjorden mod syd, spredt drivis, 5 til 10 cm tyk, tallerkenis. Skibsfart uhindret.
Fyn:
- Odense, havn og kanal, meget tæt drivis, 10 til 15 cm tyk, jævn is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Odense fjorden, meget tæt drivis, 5 til 10 cm tyk, jævn is. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Enebærodde, farvandet mod nord, isfrit.
- Svendborg havn og sund, åben drivis, 10 til 15 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Svendborgsund, vestlige adgang, åben drivis, 10 til 15 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Rudkøbing havn, fastis med drivis udenfor, 5 til 10 cm tyk, Isbryderhjælp gives kun til skibe efter særlig aftale.
- Rudkøbing, nordre løb, spredt drivis, 5 til 10 cm tyk,tallerkenis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
Sjælland:
- Kyndbyværket, farvandet mod nord, fastis med drivis udenfor, 5 til 10 cm tyk, store isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Kyndbyværket, havnen, fastis, 5 til 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Frederikssund havn, fastis, 5 til 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Drogden fyr, Køge Bugt, nordlige del, åbent vand, mindre end 5 cm tyk, tallerkenis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Drogden Fyr, Flinterenden, isfrit, mindre end 5 cm tyk, tallerkenis. Skibsfart uhindret.
- Karrebæksminde, havnen, åbent vand, mindre end 5 cm tyk, tallerkenis. Skibsfart uhindret.
- Karrebæksminde, løbet til Næstved, åben drivis, 5 til 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Karrebæksminde, farvandet, åben vand, mindre end 5 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
Lolland Falster:
- Stubbekøbing havn, fastis, 5 til 10 cm tyk, tallerkenis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Stubbekøbing, farvandet, isfrit.
- Nykøbing Falster, sundet nordefter, fastis, 15 til 30 cm tyk, jævn is. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Nykøbing Falster, havn og sund udfor, tæt drivis, 5 til cm 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Rødbyhavn, havn, isfrit.
Bornholm.
- Isfrit.
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Seks meldes døde
- Havn investerer og reducerer sin gæld
- Containerskib sejler bro ned
- Skibe, der transporterer offshore-personale, bliver omfattet af ny international sikkerhedsstandard
- Klimareguleringen af den globale skibsfart tager små skridt fremad
- Transport-koncern fra Esbjerg havde fremgang på bundlinien
- Lavere efterspørgsel og overkapacitet påvirkede resultatet hos tysk transportkoncern
- Rederi-koncern med islandske rødder lancerer rute uden om Frankrig
- Toldstyrelsen opfordrer virksomheder til at forberede sig på nyt it-system til eksport
- 31-årig anholdt i sag om indsmugling af 300 kg kokain
- Havneatlas giver overblik over danske erhvervshavne
- Havn melder sig ind i erhvervsorganisation
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |