Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Vejret slår om til tø - men is tager tid om at smelte

Tirsdag 16. februar 2021 kl: 11:04
Af: Redaktionen

Det næste stykke tid vil der stadig være is mange stede i de indere danske farvande. Ismeldingen fra Forsvarets Ismeldetjeneste offentliggjort mandag ser sådan ud:

Jyllands Vestkyst:          
  • Is frit.
 
Limfjorden:
  • Lemvig havn og Lem Vig, fastis, 15 til 30 cm tyk, rådden is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
  • Oddesund, åben drivis, 5 til 10 cm cm tyk, små isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
  • Struer Venøsund, spredt drivis, 5 til 10 cm tyk, tallerkenis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Struer, havnen, spredt drivis, 5 til 10 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
  • Nykøbing Mors, Sallingsund, fast is, 10 til 15 cm tyk, overlappende is. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
  • Nykøbing Mors, havnen, fast is, 15 til 30 cm tyk, overlappende is. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
  • Løgstør bredning, fastis, 10 til 15 cm tyk, overlappende is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
  • Livø Bredning, fastis, 10 til 15 cm tyk, overlappende is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
  • Skive, fjorden til Lundøhage, kompakt drivis, 15 til 30 cm tyk, kompakt kvadderis. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
  • Skiv havn, kompakt drivis, 15 til 30 cm tyk, kompakt kvadderis. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
  • Løgstør, farvandet mod øst, kompact drivis, 15 til 30 cm tyk, overlappende pakis. Sejlads indstillet indtil videre.
  • Aalborg, fjorden udfor byen, tæt drivis, 10 til 15 cm tyk, tallerkenis. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
 
Jyllands Østkyst:
  • Sæby havnen, fastis, 10 til 15 cm tyk, overlappende is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
  • Sæby, farvandet udfor, isfrit.Skibsfart uhindret.
  • Hadsund, fjorden, tæt drivis, 10 til 15 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
  • Vejle havn og inderfjord, kompakt drivis, 10 til 15 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads foregår i rende uden isbryderhjælp.
  • Egernsund, åben drivis, is mindre end 5 cm tyk, små isflager. Skibsfart uhindret.
  • Egernsund, fjorden mod syd, spredt drivis, 5 til 10 cm tyk, tallerkenis. Skibsfart uhindret.
 
Fyn:
  • Odense, havn og kanal, meget tæt drivis, 10 til 15 cm tyk, jævn is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
  • Odense fjorden, meget tæt drivis, 5 til 10 cm tyk, jævn is. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Enebærodde, farvandet mod nord, isfrit.
  • Svendborg havn og sund, åben drivis, 10 til 15 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Svendborgsund, vestlige adgang, åben drivis, 10 til 15 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Rudkøbing havn, fastis med drivis udenfor, 5 til 10 cm tyk, Isbryderhjælp gives kun til skibe efter særlig aftale.
  • Rudkøbing, nordre løb, spredt drivis, 5 til 10 cm tyk,tallerkenis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
 
Sjælland:
  • Kyndbyværket, farvandet mod nord, fastis med drivis udenfor, 5 til 10 cm tyk, store isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
  • Kyndbyværket, havnen, fastis, 5 til 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
  • Frederikssund havn, fastis, 5 til 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
  • Drogden fyr, Køge Bugt, nordlige del, åbent vand, mindre end 5 cm tyk, tallerkenis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Drogden Fyr, Flinterenden, isfrit, mindre end 5 cm tyk, tallerkenis. Skibsfart uhindret.
  • Karrebæksminde, havnen, åbent vand, mindre end 5 cm tyk, tallerkenis. Skibsfart uhindret.
  • Karrebæksminde, løbet til Næstved, åben drivis, 5 til 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Karrebæksminde, farvandet, åben vand, mindre end 5 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
 
Lolland Falster:
  • Stubbekøbing havn, fastis, 5 til 10 cm tyk, tallerkenis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
  • Stubbekøbing, farvandet, isfrit.
  • Nykøbing Falster, sundet nordefter, fastis, 15 til 30 cm tyk, jævn is. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
  • Nykøbing Falster, havn og sund udfor, tæt drivis, 5 til cm 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
  • Rødbyhavn, havn, isfrit.
 
Bornholm.
  • Isfrit.






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Frederikshavn Havn kommer under kommunens ledelse
- Havn på Djursland nåede rekordomsætning for femte år i træk
- Udvidelsesplaner har udløst supplerende miljøkonsekvensrapport
- Stort havvindsudbud kan sikre brændstof til skibsfarten
- Erhvervsorganisation efterlyser samlet grøn plan for transport i Danmark
- Limfjordshavn holdt omsætningen oppe uden Grønlandstrafik
- Skandinavisk CO2-samarbejde er en vigtig brik i etablering af europæisk CO2-infrastruktur
- Gravearbejdet på Femern Bælt-tunnelen er afsluttet
- Skandinavisk samarbejde om CO2-transport og lagring er faldet på plads
- Udledning af scrubbervand fra skibe bliver forbudt i det danske territorialfarvand
- Påsken løftede passagertallet hos rederikoncern
- Havneselskab med tre havne holdt godsomsætningen

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst