Ismeldetjenesten melder om mere is
Søndag 14. februar 2021 kl: 23:00
Af: RedaktionenSelvom meldingen fra DMI lyder på omsalg til vejr med temperaturer over frysepunkter i de kommende dage, er de indre danske farvand fyldt med is, som det vil tage et stykke tid at tø op
Forsvarets ismeldetjeneste kom søndag med følgende melding baseret på 240 daglige rapporter fra observatører over hele landet.
Ismelding for de danske farvande 14. februar 2021.
Jyllands Vestkyst:
- Is frit.
Limfjorden:
- Lemvig havn og Lem Vig, fastis, 10 til 15 cm tyk, rådden is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Oddesund, tæt drivis, mindre end 5 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Struer Venøsund, åbent vand, 5 til 10 cm tyk, tallerkenis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Struer, havnen, spredt drivis, 5 til 10 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Nykøbing Mors, Sallingsund, fast is, 10 til 15 cm tyk, overlappende is. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Nykøbing Mors, havnen, fast is, 15 til 30 cm tyk, overlappende is. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Løgstør bredning, fastis, 10 til 15 cm tyk, overlappende is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Livø Bredning, fastis, 10 til 15 cm tyk, overlappende is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Skive, fjorden til Lundøhage, kompakt drivis, 15 til 30 cm tyk, kompakt kvadderis. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Skiv havn, kompakt drivis, 15 til 30 cm tyk, kompakt kvadderis. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Løgstør, farvandet mod øst, kompact drivis, 15 til 30 cm tyk, overlappende pakis. Sejlads indstillet indtil videre.
- Aalborg, fjorden udfor byen, tæt drivis, 10 til 15 cm tyk, tallerkenis. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
Jyllands Østkyst:
- Sæby havnen, fastis, 10 til 15 cm tyk, overlappende is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Sæby, farvandet udfor, meget tæt drivis, 5 til 10 cm tyk, overlappende is. Skibsfart uhindret.
- Hadsund, fjorden, tæt drivis, 10 til 15 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Horsens, havn og inderfjord, fastis, 5 til 10 cm tyk, jævn is. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Vejle havn og inderfjord, kompakt drivis, 10 til 15 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Egernsund, åben drivis, is mindre end 5 cm tyk, små isflager. Skibsfart uhindret.
- Egernsund, fjorden mod syd, spredt drivis, 5 til 10 cm tyk, tallerkenis. Skibsfart uhindret.
Fyn:
- Odense, havn og kanal, tæt drivis, 10 til 15 cm tyk, tallerkenis. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Odense fjorden, tæt drivis, 5 til 10 cm tyk, tallerkenis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Bogense havn, fastis med drivis udenfor, 5 til 10 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
Sjælland:
- Kyndbyværket, farvandet mod nord, fastis med drivis udenfor, 5 til 10 cm tyk, store isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Kyndbyværket, havnen, fastis, 5 til 10 cm tyk, store isflager. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
- Frederikssund havn, fastis, 5 til 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Frederikssund, fjorden nord for Frederikssund, fastis, 5 til 10 cm tyk, store isflager. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Drogden fyr, Køge Bugt, nordlige del, åbent vand, mindre end 5 cm tyk, tallerkenis. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Drogden Fyr, Flinterenden, isfrit, mindre end 5 cm tyk, tallerkenis. Skibsfart uhindret.
- Præstø, havn og indsejling, kompakt drivis, mellem 5 og 10 cm tyk, jævn is. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Stege, farvandet til Kalvehave, tæt drivis, 5 til 10 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Storstrømmen, åbent vand, mindre end 5 cm tyk, tallerkernis. Skibsfart uhindret.
- Karrebæksminde, havnen, åbent vand, mindre end 5 cm tyk, tallerkenis. Skibsfart uhindret.
- Karrebæksminde, løbet til Næstved, tæt drivis, 5 til 10 cm tyk, store isflager. Sejlads foregår i rende uden isbryderhjælp.
- Karrebæksminde, farvandet, spredt drivis, mindre end 5 cm tyk, store isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Skælskør havn og fjord, åben drivis, 15 til 30 cm tyk med forekomst af tykkere is, våger. Sejlads vanskeligt for stålskibe, der er svagt byggede eller har ringe maskinkraft.
Lolland Falster:
- Stubbekøbing havn, fastis, 5 til 10 cm tyk, små isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Stubbekøbing, farvandet, åbent vand, mindre end 5 cm tyk, små isflager. Skibsfart uhindret.
- Nykøbing Falster, sundet nordefter, meget tæt drivis, 10 til 15 cm tyk, jævn is. Sejlads uden isbryderhjælp er kun muligt for stærkt byggede skibe egnede for sejlads i is og med god maskinkraft.
- Nykøbing Falster, havn og sund udfor, spredt drivis, 5 til cm 10 cm tyk, mellemstore isflager. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
- Rødbyhavn, havn, åben drivis, 5 til 10 cm tyk, små isflager. Skibsfart uhindret.
- Nakskov havn, kompakt drivis, 10 til 15 cm tyk, jævn is. Sejlads vanskelig eller farlig for træskibe uden isforhudning.
Bornholm.
- Isfrit.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

- Shipping-koncern skifter 600.000 liter fossil diesel ud med biodiesel
- Fragtmængderne fald i flere regioner
- Bilister i el-biler vælger færgen over Kattegat
- Sveriges største containerhavn får ny direkte forbindelse til Asien
- Martin industrivirksomhed har fået ny ejer og nyt navn
- Fem 13-liters tilpassede lastbilmotorer driver indlandsfragtskib
- Flere tog med færgerne over Øresund
- Færgebatterier kan bruges som energilager på land
- Danmarks største rederikoncern har fået en bøde på 10 millioner kroner i fusionssag
- Havneselskab får kapitalfond som medejer
- Øresundslinjen har overtrådt sit tilsagn til Konkurrencerådet
- Brancheorganisation på energiområdet får ny politisk chef
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |