Færgerederi intensiverer kampen mod virus på alle sine færger
Tirsdag 29. september 2020 kl: 13:29
Af: RedaktionenSom det første rederi i Danmark er Molslinjen blevet certificeret i kampen mod corona og andre vira. Certifikatet ”SafeGuard” er udstedt af Bureau Veritas, som er en af verdens største virksomheder inden for klassifikation og certificering
Molslinjen, der er Danmarks største indenrigs færgerederi, forklarer, at ”SafeGuard” er et af de værktøjer, Bureau Veritas har udviklet til at hjælpe virksomheder med at komme godt og sikkert i gang igen efter COVID-19-udbruddet. Med certifikatet kan Molslinjen dokumentere, at en pålidelig, uafhængig tredjepart har gennemgået virksomhedens 15 færger i forhold til overholdelse af Søfartsstyrelsens, Molslinjens, internationale søfartsorganisationers og Bureau Veritas’ retningslinjer for sundhed, sikkerhed og hygiejne.
- Vi har lige fra begyndelsen af corona-krisen arbejdet på at skabe tryghed ved at rejse med færgerne. Med denne certificering sikrer vi ekstraordinært fokus på sikkerheden for vores gæster og medarbejderne på færgerne, siger Molslinjens administrerende direktør, Carsten Jensen.
Det er alle færger på Molslinjens ruter, der er blevet certificeret. Det vil sige hurtigfærgerne på Kattegat og Østersøen plus alle de konventionelle færger på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen og Samsølinjen.
På alle færger er der eksempelvis indarbejdede og dokumenterede rutiner for, hvor meget håndsprit, der skal være ombord, og hvor ofte det bliver kontrolleret. For gæsterne på færgerne bliver certifikatet synligt via en ”SafeGuard-label”, som blandt andet har en QR-kode, som gæsterne kan scanne for oplysninger om certificeringen. Sideløbende med certificeringen arbejder Molslinjen med UV-lamper, som sættes op i hurtigfærgernes ventilation for at bekæmpe fremtidige vira og bakterier i luften.
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Udspil skal styrke beskyttelsen af kritisk infrastruktur
- To store batterimoduler kan lagre energi til tre-fire færgeture
- 17 millioner pakker er sendt til Danmark fra webshop'er uden for EU
- Vejspærring i Aarhus skabte lange køer
- Vognmand i Himmerland hentede tre-akslet city asfalt tip-trailer I Østjylland
- Politiet tjekkede studentervogne
- Rumænsk chauffør var påvirket - politiet beslaglagde hans lastbil
- Vognmandsorganisation roser nye regler
- Kvinde skal i fængsel for at have kørt lastbil uden kørekort
- - Flere situationer er uafklarede
- Nyt cirkulære lægger nye retningslinjer for vejafgifsbøder
- Det er en stor sejr
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)



