Transportskoler inddrages i nyt projekt
Fredag 3. juli 2020 kl: 13:00
Af: RedaktionenProjektet ”Transportbranchen i en ny tid” har nedsat en følgegruppe, der består af seks erhvervsskoler. De skal sikre, at skolers betragtninger inddrages i projektet
TUR - Transporterhvervets Uddannelser - har startet et nyt projekt ”Transportbranchen i en ny tid” - som officielt blev skudt i gang 1. maj. Projektet skal styrke fortællingen om transportbranchen og gøre transportuddannelserne til et attraktivt valg, som andre ser på med respekt både under og efter uddannelsen. Dette skal ske gennem en kampagne, som TUR udvikler i samarbejde med kommunikationsbureauet MUST.
Skolernes betragtninger inddrages
Kampagnen skal skaffe viden om de behov og interesserer, som blandt andet skolerne oplever, der er inden for TUR’s erhvervsuddannelser. Derfor er der blevet nedsat en følgegruppe bestående af seks erhvervsskoler, som dækker TUR’s erhvervsuddannelser bredt.
Gruppen af erhvervsskoler skal sikre, at skolers og elevers betragtninger også inddrages i projektet. Samtidig er det hensigten, at projektets kommunikative indsats forankres og kobles til alle transportskolers kommunikative indsats.
- Det er vigtigt, at følgegruppen bidrager til at få udbredt kendskabet til ”Transportbranchen i en ny tid”. Samtidig er følgegruppens repræsentanter vigtige aktører, da de er med til at sikre, at projektets produkter passer til de behov, som skolerne og ikke mindst eleverne oplever, der er, siger Pernille Hedin, der er sekretariatschef i TUR.
Projekt præsenteret for følgegruppen
Mandag 29. juni inviterede TUR følgegruppen til møde, hvor projektet blev introduceret. Dagens program bestod af præsentation af strategi og koncept, som danner grundstenene for kampagnen. Udover at beskrive projektets kerneopgave, havde mødet også til formål at kunne sparre med følgegruppen og få skolernes input med i rygsækken, inden kampagneelementerne skal udvikles.
Henrik Helios, der er uddannelsesleder hos EUC Lillebælt, mener, at skolerne spiller en vigtig rolle i at få udbredt kendskabet til projektet. Han lægger vægt på, at lærlingene skal være i fokus.
- Kampagnen skal tale til de unge. Derfor skal det være eleverne og lærlingene selv, der fortæller deres oplevelse om at tage en transportuddannelse og det på en måde, så andre unge kan spejle sig i det, siger Henrik Helios.
Jan Brochdorf, der er chefkonsulent hos Dekra, er enig i, at skolerne skal gøre deres for at sætte fokus på projektet.
- Det er en vigtig og nødvendig opgave at fortælle danskerne, hvor essentielle TURs erhvervsuddannelser er for vores samfund, og vi skoler skal gribe bolden og være med til at løfte opgaven, siger Jan Brochdorf.
Interesserede kan læse mere om projektet - Transportbranchen i en ny tid - her:
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Tysk lastbilproducent har valgt dansk virksomhed som ladeplatform
- Fejl i teknikken viser bødesystemets kompleksitet
- Ni uberettigede vejafgiftsbøder er blevet annulleret
- Transportfond støtter 26 projekter
- Vejforening får midlertidig sekretariatschef
- Lov åbner for motorvejsanlæg i Midtjylland
- Hollandsk distributionsbil er blevet hædret i Irland
- Vognmand i Nordsjælland har fået ny tre-akslet forvogn med wirehejs
- Uddannelsescenter får støtte til både lagerautomat og droner
- AMU-center får støtte til at sende fire hold ud i verden
- To tredjedele anser teknologi for at være afgørende for vækst
- Røde postkasser bliver solgt - og penere går til Danmarks Indsamling
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |





