Trængslen i Trekantområdet blev øget i 2019
Fredag 10. januar 2020 kl: 22:00
Af: RedaktionenSidste år steg hverdagstrafikken på nogle af de i forvejen mest belastede strækninger i Trekantområdet med mellem 1,9 og 5,9 procent. Det viser nye tal fra Vejdirektoratet
For et par uger siden offentliggjorde Dansk Industri en analyse, der viste, at trængslen på de danske veje årligt koster samfundet op mod 27 milliarder kroner. Et af de steder, der for alvor “sættes penge til”, er i Trekantområdet. Nye tal fra Vejdirektoratet viser, at der ikke er tegn på, at trafikken mindskes - tværtimod.
Hverdagstrafikken på tre af de i forvejen mest trafikerede strækninger i Trekantområdet - motorvejen rundt om Kolding, Lillebæltsbroen og Vejlefjordbroen - er steget med mellem 1,9 og 5,9 procent. Det er væsentligt mere end den stigningstakst på 1,2 procent, som Vejdirektoratet og Transportministeriet bruger i deres prognosemodeller.
- Vi ser frem til regeringens nye infrastrukturplan, hvor der forhåbentligt er afsat penge til at løse de store trafikale udfordringer, vi har i Trekantområdet. Det vil gavne hele landet. Vi er et vækstcentrum, og det sted i landet, der næstefter Hovedstaden, leverer det største bidrag til Danmarks velstand. Den vækst bliver vi nødt til at sikre med kloge og rettidige investeringer i infrastrukturen, siger Jens Ejner Christensen (V), der er formand for Trekantområdet Danmark og borgmester i Vejle.
På motorvejen rundt om Kolding, hvor der allerede i dag er kritisk trængsel, steg trafikken sidste år med 1,9 procent. Her bruger bilister så meget tid med at sidde i kø, at en udvidelse af motorvejen vil kunne “tjene sig hjem” på cirka syv år.
.jpg)
© Copyright 2026 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Udspil skal styrke beskyttelsen af kritisk infrastruktur
- To store batterimoduler kan lagre energi til tre-fire færgeture
- 17 millioner pakker er sendt til Danmark fra webshop'er uden for EU
- Vejspærring i Aarhus skabte lange køer
- Vognmand i Himmerland hentede tre-akslet city asfalt tip-trailer I Østjylland
- Politiet tjekkede studentervogne
- Rumænsk chauffør var påvirket - politiet beslaglagde hans lastbil
- Vognmandsorganisation roser nye regler
- Kvinde skal i fængsel for at have kørt lastbil uden kørekort
- - Flere situationer er uafklarede
- Nyt cirkulære lægger nye retningslinjer for vejafgifsbøder
- Det er en stor sejr
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |




