VOGNMANDSFORENING ER BETÆNKELIG VED SMÅVEJSPULJE:
Landdistrikternes Fællesråd foreslår, at der oprettes en småvejspulje, som over de næste fem år skal yde 1 milliard kroner til projekter, der har til formål at forbedre vejnettet i landdistrikterne. Vognmandsforenigen FDL er betænkelig.
- Det er ikke småpenge, det drejer sig om, når landbrugets kæmpe traktorer og andre køretøjer færdes på både små og større veje, siger Jens Groot, der er kontorleder i FDL.
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Vognmand i Nordsjælland har fået ny tre-akslet forvogn med wirehejs
- Uddannelsescenter får støtte til både lagerautomat og droner
- AMU-center får støtte til at sende fire hold ud i verden
- To tredjedele anser teknologi for at være afgørende for vækst
- Røde postkasser bliver solgt - og penere går til Danmarks Indsamling
- Færdselsstyrelsen har udsendt to nye bekendtgørelser
- Tysk og svensk lastbilproducent har godt 82 procent af markedet
- Bestanden af elektriske lastbiler er vokset med knap 55 procent på et år
- To mærker er kørt frem - de øvrige tilbage
- Bestanden af tunge lastbiler er vokset med 339
- Svensk færgerederi ser lysere tider forude
- Tre-akslet påhængsvogn blev overført til Kalundborg
Skriv din kommentar:
Landbruget bør bidrage til betaling af vejskader
Tirsdag 22. oktober 2019 kl: 13:00
Af: RedaktionenLanddistrikternes Fællesråd foreslår, at der oprettes en småvejspulje, som over de næste fem år skal yde 1 milliard kroner til projekter, der har til formål at forbedre vejnettet i landdistrikterne. Vognmandsforenigen FDL er betænkelig.
- Det er ikke småpenge, det drejer sig om, når landbrugets kæmpe traktorer og andre køretøjer færdes på både små og større veje, siger Jens Groot, der er kontorleder i FDL.
Jens Groot er ikke begejstret for forslaget og begrunder sin modstand med, at landbruget selv må være med til at finansiere vedligeholdelsen af vejnettet, som mange steder er under al kritik - blandt andet på grund af tunge landbugskøretøjer.
Vejkasserne brækker, når de store køretøjers højre hjulpar kører helt ude i kanten af vejene. Derfor bør landbruget selv oprette en pulje, mener Jens Groot og FDL.
- Man behøver ikke at være hverken asfaltarbejder eller økonom for at kunne regne ud, hvor stor en belastning det er med tunge køretøjer som gyllevogne, korn/majs vogne, mejetærskere med flere. Det samme gælder for store traktorer, der ofte kører meget langt med kæmpemæssige læs af kartofler. Den slags transporter går også ud over en del af de større veje, og det betyder jævnlige reparationer, siger Jens Groot.
Interesserede kan læse mere om forslaget fra Landdistrikternes Fællesråd her:
Vejkasserne brækker, når de store køretøjers højre hjulpar kører helt ude i kanten af vejene. Derfor bør landbruget selv oprette en pulje, mener Jens Groot og FDL.
- Man behøver ikke at være hverken asfaltarbejder eller økonom for at kunne regne ud, hvor stor en belastning det er med tunge køretøjer som gyllevogne, korn/majs vogne, mejetærskere med flere. Det samme gælder for store traktorer, der ofte kører meget langt med kæmpemæssige læs af kartofler. Den slags transporter går også ud over en del af de større veje, og det betyder jævnlige reparationer, siger Jens Groot.
Interesserede kan læse mere om forslaget fra Landdistrikternes Fællesråd her:
.jpg)
© Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden - Vognmand i Nordsjælland har fået ny tre-akslet forvogn med wirehejs
- Uddannelsescenter får støtte til både lagerautomat og droner
- AMU-center får støtte til at sende fire hold ud i verden
- To tredjedele anser teknologi for at være afgørende for vækst
- Røde postkasser bliver solgt - og penere går til Danmarks Indsamling
- Færdselsstyrelsen har udsendt to nye bekendtgørelser
- Tysk og svensk lastbilproducent har godt 82 procent af markedet
- Bestanden af elektriske lastbiler er vokset med knap 55 procent på et år
- To mærker er kørt frem - de øvrige tilbage
- Bestanden af tunge lastbiler er vokset med 339
- Svensk færgerederi ser lysere tider forude
- Tre-akslet påhængsvogn blev overført til Kalundborg
Skriv din kommentar:
| Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |
.gif)




