Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      
FORBRUGERRÅDET TÆNK:

BAT og Flixbus giver passagererne den bedste kundeservice

Tirsdag 8. oktober 2019 kl: 16:50
Share  


Af: Redaktionen

Fjernbusselskabet Flixbus og det bornholmske trafikselskab, BAT, er kåret som uofficielle danmarksmestre i kundeservice. Det er resultatet af en undersøgelse lavet af Forbrugerrådet Tænk Passagerpulsen, hvor passagerer er gået undercover for at teste 14 trafikselskabers kundeservice på nettet og telefon

Det er femte år, at Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk har undersøgt trafikselskabernes kundeservice både online og telefonisk. I år kører Flixbus med sejren for den bedste kundeservice på deres hjemmeside, mens BAT er bedst, når det gælder den telefoniske kundeservice.


- Kundeservicepriserne er lavet for at hylde de gode eksempler og inspirere til endnu bedre service i den kollektive transport. Der kan nemlig være en tendens til at fremhæve alle de negative ting, når snakken falder på den kollektive transport, men der sidder medarbejdere, der hver dag knokler for at yde en god kundeservice over for passagererne. Og de skal hyldes, siger Anja Philip, der er formand i Forbrugerrådet Tænk.


BAT’s medarbejdere har styr på telefonen
Det bornholmske trafikselskab, BAT, vinder kategorien telefonisk kundeservice, fordi de scorer højt på alt det, der er blevet målt på. Især scorer de højt på håndtering af opkald, service og afslutning af sagen.


Medarbejderne ligger også helt i top. De bliver beskrevet som venlige, imødekommende og vidende, og de er dygtige til hurtigt at finde ud af, hvad de skal hjælpe med og få sendt passageren trygt videre.


Flixbus har den bedste hjemmeside
Priserne bliver uddelt på baggrund af en undersøgelse, hvor mystery shoppere både har ringet til trafikselskaberne og brugt deres hjemmesider med en række forskellige konkrete formål for øje for at vurdere, hvor god kundeservicen er hos de 14 trafikselskaber.


Flixbus klarer sig bedre end de andre selskaber online. Deres hjemmeside får især ros for, at den er lavet med udgangspunkt i passagerernes behov, den er intuitiv og den er nem at overskue.


Hjemmesiden er også nemt at se og bruge på mindre skærme, som for eksempel mobiltelefoner og tablets, hvilket testerne har lagt stor vægt på.


Som opfølgning på undersøgelsen mødes Passagerpulsen efterfølgende med de enkelte selskaber for at få en snak om, hvordan de har klaret sig, så de kan få inspiration til at gøre deres kundeservice endnu bedre fremadrettet til gavn for alle passagerer i den kollektive transport.






Klik venligst

© Copyright 2019 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Ny færge sejler med flere passagerer
- Landdistrikternes organisation ønsker penge til småveje
- Storebæltstrafikken faldt og steg
- Blæsten går frit - eller næsten - over Storebæltsbroen
- Bilister lukker busser inde ved stoppestederne
- Bæredygtig bus-pris gik til den samme for tredie gang
- Hybridfærge bliver mere miljøvenlig
- Politiet har opmærksomheden rettet mod uopmærksomhed
- Københavns Lufthavn havde en travl september
- Efter otte måneder er der kommet godt 14 millioner i kassen
- Transportministeren er på gaden for at hjælpe passagerer
- Færøerne får flere flyforbindelser i vinterhalvåret

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst