Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Messe viser polske bus-nyheder

Torsdag 9. august 2018 kl: 13:58
Share  


Af: Redaktionen

I dagene 23.-25. oktober er der for 14. gang messe med fokus på offentlig transport i den polske by, Kielce. Den polske busproducent, Solars, viser tre nye Solaris-busser på messen

Messe viser polske bus-nyheder
Der er tale om et helt ny bus-produkt fra Solaris - Solaris Urbino 12 LE hybrid. De to andre produkter er kendte på markedet i dag. Det er Solaris Urbino 12 electric og Solaris Urbino 12 hybrid. De to sidstnævnte vil blive præsenteret i nye versioner.


Solaris Urbino 12 LE hybrid er en energi-nøjsom bus sammenlignet med tilsvarende køretøjer på dagens marked. Målet under udviklingen har været at skabe et bus, der bruger under 30 liter brændstof pr. 100 km i en SORT 2-test.

På vejen mod målet er bussens egenvægt blevet reduceret til under ni ton - og til en totalvægt med maksimalt tilladt antal gennemsnitspassagerer  på 15 ton.

Forbrindingsmotoren i hybrisbussen er en 4,5 liters Cummins Euro 6-dielselmotor på 210 hk og et drejningsmoment på 832 Nm, mens elmotoren har en ydeevne på 11,5 kW, som får sin energi fra energiopsamling under nedbremsning. El-motoren støtter så dieselmotoren, når bussen sætter igang, hvilket betyder mindre brændstofforbrug.

Solaris Urbino 12 LE hybrid vil blive tilbudt i en to-dørs udgave med plads til 85 passagerer, hvoraf de 41 vil kunne sidde ned. Akselafstanden vil være 5.900 mm, mens forreste overhæng vil være på 2.550 mm og det bagerste på 3.240 mm.


To kendte får en ansigtsløftning
Når det gælder de kendte modeller - Solaris Urbino 12 electric og Solaris Urbino 12 - er der tale om en opdatering med nyt design, der vil kendetegne alle nye Urbino- og Trollino city-modeller.

Der er tale om nyt forlygte-system med LED-lygter. I stedet for fem reflektorer - nærlys, fjernlys, tågelys, kørelys og blinklys har de nye modeller tre reflektorer til de samme lysfunktioner.

Det nye frontdesign, der øger chaufførens udsyn fra førerpladsen, bidrager også til en forbedret aerodynamik.

Loftet i busserne er også ændret, så det letter installation af eksempelvis infoskærme og vedligeholdelse.





Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Bomme bliver oppe og går derfor ned for Letbane-åbning i marts
- Irsk lavprisflyselskab åbner sommerrute mellem København og Krakow
- Bilforhandler overvejer shuttlebus
- Arriva fortsætter med togtrafik i Midt- og Vestjylland og skal også køre på Svendborgbanen
- Busbaner er til busser
- Brancheforening peger i høringssvar på plusser og minusser
- Elbiler og plug-in hybridbiler kører frem
- Fjerde lodtrækning om tilladelser efter den nye taxilov er gennemført
- Ny app åbner for samkørsel i taxi
- Transportministre blev enige om rammerne for EU’s infrastrukturfond fra 2021
- Arriva's app er åbnet for togbilletter til hele landet
- Vognproducent trækker sig som leverandør af togvogne til DSB

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst