Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Containerskib med plads til godt 20.000 teu ligger til i Hamburg

Tirsdag 16. maj 2017 kl: 12:03
Af: Jesper Christensen

Mandag ankom et af verdens største containerskibe HHLA Container Terminal Burchardkai i Hamburg. Skibet »MOL Triumph«, der er 400 meter langt og 59 meter bredt, lossede omkring 6.000 teu, mens der kom 3.500 containere om bord


Containerskib med plads til godt 20.000 teu ligger til i Hamburg
Det store containerskib tilhører det japanske rederi Mitsui O.S.K. Lines, hvor det største containerskib hidtil har haft en kapacitet på omkring 14.000 teu. Med en kapacitet på 6.000 teu mere var det lidt af en begivenhed for havnefolkene i Hamburg, at tage imod »MOL Triumph«.


Det japanske rederi besluttede sig for at få bygget seks containerskibe på 20.000 teu for at kunne være konkurrencedygtig og en attraktiv alliance-partner.  De store skibe er også mere økonomiske at sejle med. Ifølge rederiet ligger brændstofforbruget mellem 25 og 30 procent lavere sammenlignet med et containerskib på 14.000 teu.


Transittiden mellem Hamburg og Hong Kong ligger på 33 dage, mens transittiden den anden vej mellem Singapore og Hamburg ligger på 24 dage.







Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- En container med rom indeholdt også andre stærke sager
- Formandskabet fortsætter uændret
- Frederikshavn Havn kommer under kommunens ledelse
- Havn på Djursland nåede rekordomsætning for femte år i træk
- Udvidelsesplaner har udløst supplerende miljøkonsekvensrapport
- Stort havvindsudbud kan sikre brændstof til skibsfarten
- Erhvervsorganisation efterlyser samlet grøn plan for transport i Danmark
- Limfjordshavn holdt omsætningen oppe uden Grønlandstrafik
- Skandinavisk CO2-samarbejde er en vigtig brik i etablering af europæisk CO2-infrastruktur
- Gravearbejdet på Femern Bælt-tunnelen er afsluttet
- Skandinavisk samarbejde om CO2-transport og lagring er faldet på plads
- Udledning af scrubbervand fra skibe bliver forbudt i det danske territorialfarvand

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst