Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Autohjælp tuner sit netværk

Torsdag 23. februar 2017 kl: 10:30
Af: Redaktionen

Med en ny struktur forventer SOS Dansk Autohjælp at kunne udnytte ressourcerne bedre og strømline organisationen til at yde bedre service til nødstedte bilister. Planen er, at SOS Dansk Autohjælp skal være klar til at udrulle den nye struktur for vejhjælpsorganisationen i Danmark i august

Fremover skal aktiviteterne styres fra seks distriktsstationer, som bliver placeret i Køge, Odense, Kolding, Herning, Aarhus og Aalborg. Hver distriktsstation får en række tilknyttede stationer og i alt kommer netværket til at bestå af 32 stationer mod 45 i dag.


- Vi har længe arbejdet med at få etableret en endnu mere effektiv struktur, som også understøtter de fremtidige krav, og vi glæder os til at komme i drift, siger Hans Erik Hansen, der er chef for stationsnetværket i SOS Dansk Autohjælp.


Da SOS International overtog Dansk Autohjælp i 2012, havde selskabet en struktur, som historisk var opstået ved, at en række selvejede stationer havde etableret et nationalt samarbejde. I august 2017 udløber de gamle aftaler, og SOS Dansk Autohjælp kan tilpasse strukturen til markedets krav.


- Vi har været i dialog med stationsejerne. Nogle har ønsket en fremtid i SOS Dansk Autohjælp, mens andre har valgt at gå andre veje. Resultatet er blevet, at seks af netværkets største stationer bliver rygraden i den nye struktur. Vi har landets højeste kundetilfredshed og denne ønsker vi at hæve til et endnu højere niveau. Yderligere er vores mål med den nye struktur at effektivisere udrulning af nye services, sikre optimal ressourceudnyttelse og miljøeffektiv drift, siger Hans Erik Hansen.


Krav om effektivitet
Konkurrencen på autohjælps-området er steget markant de seneste år. Nye biler bliver stadig mere driftssikre og har sjældnere behov for vejhjælp. Samtidig bliver bilerne mere avancerede, så det ofte kræver ekspertise og specialudstyr at håndtere vejhjælpen.


Udviklingen i markedet går mod, at forsikringsselskaber og bilimportører i stigende grad tilbyder vejhjælp, som en del af deres ydelse. Hvert selskab har egne krav til vejhjælpsydelsen, som afspejler præcist den service, de ønsker, deres kunder skal modtage. Det betyder, at vejhjælpen skal kunne levere differentierede produkter med ensartet højt serviceniveau over alt i landet. Samtidig stiger efterspørgslen på nye ydelser og dette skal balancere med, at priserne er under pres.


- Med den nye struktur kan vi køre mere effektivt end tidligere. Fremover er vi ikke bundet af, at stationerne har eneret til deres egne distrikter, så nu kan nærmeste ledige bil løse opgaven, og vi kommer til at køre væsentligt færre kilometer med tomme biler. Det er godt for økonomien og for miljøet og ikke mindst vil kunderne opleve at vi når endnu hurtigere frem til dem, påpeger Hansen Erik Hansen.

 
Nye koncepter og fælles uddannelse
I dag lægger bilisterne først og fremmest vægt på at kunne komme videre i egen bil så hurtigt som muligt, når de rekvirerer vejhjælpen. Derfor har SOS Dansk Autohjælp indkøbt teknikerbiler til alle distrikter. De kan tømme tanken for bilister, som har tanket forkert. De kan desuden skifte hjul og batteri, samt fortage diagnosticering og en lang række nødreparationer på stedet, så bilisten kan komme videre i egen bil.


Et dækkoncept skal gøre det muligt at forsyne bilister med et nødhjul, og vejhjælpsbilerne vil desuden ofte kunne tilbyde bilisten et nyt batteri, hvis det gamle er slidt op.


SOS Dansk Autohjælps biler er forsynet med diagnoseværktøjer, som kan afsløre, hvad der eventuelt er galt med bilen. På vagtcentralen i Aarhus etableres desuden en help desk, hvor teknikere kan assistere autoredderne med teknisk ekspertise direkte på nedbrudsstedet.


- Det kræver selvfølgelig også efteruddannelse af medarbejderne, og den nye struktur sikrer et højt og ensartet uddannelsesniveau over hele landet. Vi bliver i stand til at foretage fælles indkøb, og vi kan sikre, at der er adgang til det helt rigtige materiel alle steder i landet. I det hele taget vil vi stå med en top moderne og konkurrencedygtig organisation, som kan leve op til vores kunders ønsker og ikke mindst sikre det, som er målet hver dag, nemlig at bilisterne oplever den absolut bedste service, siger Hans Erik Hansen.
 
 






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Transportvirksomhed i Roskilde er endt i skifteretten
- Chaufførmangel blokerer for udvidelser hos halvdelen af Europas vognmænd
- Dårlige bremser førte til betinget frakendelse af førerretten
- Sværlasttraileren tog en med som let last
- Vognmand fik sin nye vogn leveret på Lundevej
- Frederikshavn Havn kommer under kommunens ledelse
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Transportvirksomhed i Horsens er kørt i Skifteretten
- Konkursramt transportvirksomhed i Glostrup havde 30 medarbejdere
- Transportfirma i Tilst kørte i knap tre år
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst