Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Rederi og togoperatør vil knytte Sverige og Rumænien sammen

Onsdag 14. december 2016 kl: 11:25
Af: Jesper Christensen

Islandske Samskip og østrigske Rail Cargo Group vil koble deres multimodale netværk sammen og forbinde Curtic i Rumænien med større logistikcentre i Sverige

Rederi og togoperatør vil knytte Sverige og Rumænien sammen
Sammenkoblingen vil ske ved årsskiftet, så det fra 1. januar vil være muligt at sende multimodalt gods med tog direkte mellem Rumænien og Sverige.


Den nye service fra Samskip og ÖBB-selskabet Rail Cargo Group vil blive koblet på to eksisterende og fuld operationelle ruter og dermed blive en forenet forbindelse mellem Østeuropa og Skandinavien via Samskip's hub i Duisburg i Tyskland.

Curtici, der ligger ved Rumæniens vestlige grænse, er en stor banestation på det central-europæiske banenet, der også har forbindelse til Rumæniens hovedstad Bukarest.


- Indtil nu har virksomheder, der skal sende gods mellem de to regioner, ikke haft andre valg end at sende godset med lastbil med risiko for at sidde fast i vejkøer med forsinkelser og upræcise leveringstider til følge, siger Frank Gielen, der er Rail Development Manager hos Samskip Van Dieren Multimodal.

- Togforbindelsen tilbyder virksomheder et mere pålideligt alternativ såvel som de opnår en betydelig lavere CO2-udslip pr. lastenhed, siger han videre.


Med den nye forbindelse bliver Samskip og Rail Cargo Group de første til at kunne tilbyde en fuld forbindelse mellem Tyrkiet og Skandinavien, da den udnytter Rail Cargo Group's togforbindelse mellem Rumænien og Tyrkiet.


Transittiden fra Curtici til Stockholm bliver fire eller fem dage og betegnes af parterne som en konkurrencedygtig transittid i forhold til landevejstransport.


Samskip peger på, at den nye rute mellem Sverige og Rumænien vil øge gennemslagskraften af Samskips intermodale netværk i Central- og Østeuropa via Samskips egen terminal i Tyskland ved at forbinde Sverige og Danmark i Norden med Italien og Tyrkiet i Syden.










Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Transportvirksomhed i Roskilde er endt i skifteretten
- Chaufførmangel blokerer for udvidelser hos halvdelen af Europas vognmænd
- Dårlige bremser førte til betinget frakendelse af førerretten
- Sværlasttraileren tog en med som let last
- Vognmand fik sin nye vogn leveret på Lundevej
- Frederikshavn Havn kommer under kommunens ledelse
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Transportvirksomhed i Horsens er kørt i Skifteretten
- Konkursramt transportvirksomhed i Glostrup havde 30 medarbejdere
- Transportfirma i Tilst kørte i knap tre år
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst