KUNDETILFREDSHEDSMÅLING:

Passagererne er tilfredse med Bornholmerfærgen

Torsdag 12. september 2024 kl: 13:46
Af: Redaktionen

Den halvårlige kundetilfredshedsmåling på færgen til Bornholm viser, at passagererne generelt er tilfredse med færgebetjeningen. Det oplyser Transportministeriet

Molslinjen driver færgelinjerne til Bornholm, både fra Ystad og Køge, og hvert halve år gennemføres en kundetilfredshedsmåling som en del af Molslinjens kontrakt med Staten. Henover sommeren er passagerer på de to færgelinjer blevet spurgt til blandt andet betjening, rengøring og adgang til færgen. Passagerne er ifølge undersøgelsenganske godt tilfredse færgeruterne.


- Færgebetjeningen til og fra Bornholm er vigtig, og det er af afgørende betydning, at brugerne er tilfredse med denne. Derfor glæder det mig, at passagertilfredsheden er høj, siger transportminister Thomas Danielsen (V) i en kommentar til undersøgelsens resultat.


I perioden fra mandag 2. juli til fredag 2. august gennemførte Analyse Danmark en kundetilfredshedsmåling for højsæsonen 2024 for Molslinjens færgebetjening af Bornholm. 

Kundetilfredshedsmålingen omfatter de passagerer, der har rejst med Molslinjen på enten Ystad- eller Køgeruten i perioden 1. juli - 31. juli. 


Spørgsmålene er blevet besvaret ud fra følgende 5-punktskala: 
  • Meget utilfreds (1)
  • Utilfreds (2)
  • Hverken/eller (3)
  • Tilfreds (4)
  • Meget tilfreds (5)

Bornholmerfærgerne ligger på alle parametre på 4 eller over.


Kategori

Score højsæson 2024

Færgerejsen alt i alt

4,3

Personlig betjening

4,2

Rengøring og vedligeholdelse

4,1

Færgen og adgang til færgen

4

Information og billetkøb

4,1




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.